måndag, oktober 16, 2006

MySpace och Last.fm

Så bra det gått för den nya regeringen. Herr Reinfeldt verkar inte ha koll på vilka han sätter på sina ministerposter. Åtminstone har han inte koll på vad dom har för lik i garderoben. Först handelsministern och nu kulturministern. Vem blir det härnäst? Ja, för det kan faktiskt bli även migrationsministern, Tobias Billström, som inte heller han betalat någon tv-licens. Pinsamt att se så många högt uppsatta bl.a. Expressens chefredaktör som inte betalat tv-licensen och inte bara det.Som förtroendevald politiker anser jag att man ska vara ett gott föredöme och göra rätt för sig. För som vi alla vet så kommer verkligheten ikapp än så småningom. Och politiker har ju trots allt en och annan krona att röra sig med. Jag skulle kunna köpa om någon som vänder och vrider på varje krona väljer att inte betala tv-licensen. Aftonbladet satte ut en rolig "jobbannons i dagens tidning".



Jag tror jag väljer att avstå att söka dom tjänsterna :P. Mediadrevet är enormt när det gäller att granska högt uppsatta personer. För 10 år sedan hade det knappast varit troligt att någon av dessa båda ministrar avgått för då hade det förmodligen inte gått att få fram så mycket uppgifter kring personerna. Nu finns det väldigt stora möjligheter att gräva fram saker och kvällstidningarna är ju enormt duktiga. Riktigt hemskt hur det blivit egentligen.

Dagen har varit väldigt lugn annars. Har mest lyssnat på musik, suttit vid datorn och tvn. Jag har fastnat för Anna Pihl som går på Tv4 på måndagarna. En dansk serie som följer en kvinnlig polis som har det ganska jobbigt både på jobbet och privat. Annars har jag pillat en del med hemsidor i vanlig ordning. Efter Leksands 4:e raka förlust igår så skrev jag en krönika för att skingra tankarna lite. Ville få ut att det inte är så illa som det verkar, att det kommer ta tid innan nya tränaren fått ihop laget och att det förr eller senare släpper när ett lag skapar så mycket chanser som Leksand gjort. Ja, vill ni läsa krönikan så är den publicerad på Superstars hemsida, http://www.superstars.nu/2675.php

Annars har jag skaffat mig lite nya ställen i cybervärlden på sistone. För ett tag sedan skaffade jag MySpace och nu har jag fixat lite med presentationen också. Det tog sin lilla tid men jag tycker det blev ganska bra. Har även skaffat mig en hel del roliga vänner eller vad sägs om Agnes, kent, The Sounds, Lisa Miskovsky, Anna Ternheim, Elin Sigvardsson och Sahara Hotnights. Och så Sara från Idol :P Adressen till min sida är, http://www.myspace.com/smacke_
Det andra stället jag fixat är Last.fm där det går att se vad jag lyssnar på för musik om dagarna. Nu kommer det visserligen inte med när jag lyssnar på skivor av förklarliga skäl men det ger ändå en viss bild av vilken musik jag lyssnar på och vad jag lyssnar mest på. Och för att hitta mig där har jag skaffat mig samma fina namn, http://www.last.fm/user/smacke_

Det var allt för den här gången. Imorgon är det nästsista träningspasset inför tävlingen och på onsdag fyller pappa år och då får vi äntligen en ny yttertrapp. Ja, det är inte hans födelsedagspresent om nu någon tror det utan det bara blev den dagen.


Persiennerna dras ner,
det mörknar och jag ber:
Låt mig bli din melankoliska vemodskavaljer.
En nattlig promenad
i en höstmörk stad;
jag kan inte önska mig nåt mer.

Så jag åker inte utomlands
förrän vintern fäller slutridå.
Här är ett skådespel i höstlövsdans
som jag vill se varenda meter på.
Du säger att jag har en liten värld.
Men den är snygg och full av flärd!


Jag vilar under himmelen
i höst på min planet.
Jag sjunger för mig själv,
fastän jag vet
att sånt kan kallas ensamhet.
Lars Winnerbäck - Höst på min planet

Inga kommentarer: