lördag, oktober 28, 2006

Feels like sand in my eye

Anna Ternheim hade turnépremiär i Stockholm i torsdags. Anna var förband till Lasse Winnerbäck under hans höstturné 2004. Nu står Anna på egna ben med Tomas Andersson Wij som förband. Men det hindrar inte Lasse från att fortsätta följa Anna utan han var på plats under premiären, riktigt roligt! Ikväll var Anna i Malmö och Cicci var där tillsammans med Anneli. Hon ringde så jag fick några smakprov och det lät riktigt, riktigt bra. Så grymt bra uttänkt att köra Girl Laying Down som första låt och avsluta med Shoreline. Verkar som att setlisten är väl uttänkt den här gången. Ser verkligen framemot att se Anna i Helsingborg på torsdag, ja fredag också för den delen.

En annan rolig grej som har med kändisar att göra är att Jocke Berg, han i kent, heter Herbert i andranamn. Precis som min pappa heter fast han har det som tilltalsnamn. Så nu har jag avslöjat det. Sista kändisskvallret är att Niklas Wikegårds dotter gillar Agnes. Dom var nämligen i Arlanda i torsdagskväll på Agnes skivsignering. Lite småroligt faktiskt.

Annars har det inte hänt särskilt mycket idag. Jag har skrivit ett tråkigt protokoll från ett styrelsemöte som borde varit skrivet för längesen. Dels har jag glömt det och sen har jag haft andra saker att pyssla med som jag prioriterat före. Jag hade tänkt ge mig ut på en liten tur idag men av olika omständigheter blev det inte så. Hade två val men det blev inget i slutändan. Ingen större fara dock utan jag tror nog det ska lösa sig till slut ändå.

Sen är jag så trött på alla korkade människor som finns. Hur kan man komma på idén att bombhota en hockeyarena så att den måste utrymmas. Sju ynka minuter återstod av matchen Färjestad-MODO när dom tvingades avbryta den. Nu verkar det ha varit ett ganska seriöst hot eftersom dom ska ta dit bombhundar men förmodligen hittar dom ingen bomb. Helt oförståeligt hur man ens kan tänka tanken. Även om man är besviken på det egna lagets spel så behöver det inte visas på ett sånt horribelt sätt.

Någon som sett World Trade Center? Lämna gärna en kommentar om den är sevärd eller om det finns någon annan rolig film på bio som man absolut inte får missa.

Halo halo, above your head today
saying you're a changed man now
Halo halo, above your head today
feels like sand in my eye
Anna Ternheim - Feels like sand

1 kommentar:

Camilla sa...

Jajjebox, ja ha sett World Trade Center,sevärd! Jag tycker den va riktigt bra, men det ärju bara vad jag tycke..=)
Jadu, få väl se hur de blir me Modomatchen, borde ha bestämt sig snart, tycker jag....:P