söndag, oktober 22, 2006

Forever Young

Nu har det inte bloggats på några dagar och då går det givetvis att fundera på om någon saknat mitt bloggande eller om ni klarat er bra ändå?

Hur som helst så har det hänt ett och annat som är värt att försöka sammanfatta här. Idag har jag sprungit min första och sista tävling för i år. Tyvärr kände jag mig inte helt fräsch och kry så mitt mål blev att bara ta mig runt den 10,6 km långa banan. Det gick bra tills jag hade kommit halvvägs då benen började sega till sig och sen var det ganska hopplöst. Jag ville inte ta ut mig i onödan och pressa mig för hårt utan valde att gå på några väl valda ställen. Normalt sett hade jag inte sprungit men det ligger mycket tradition i det här loppet. Det var det första loppet jag sprang som 9-åring och sen har jag sprungit varenda år, 19:e året i rad nu! Det är något att vara stolt över. Visserligen är det mindre roligt att springa när det inte går lika fort som det gjorde när jag var som bäst men jag har lovat mig själv att komma ner på dom tiderna igen så vi får väl se hur det går med det löftet.

Igår, lördag, var jag ner på stan och såg på några av dom utröstade idolerna. Dom uppträdde två gånger, 12.00 och 14.30, och jag var kvar och såg dom båda gångerna. Det var det värt kan jag säga eftersom Sara bara sjöng andra gången. Under första uppträdandet hade hon så ont i halsen att hon inte klarade av att sjunga så då blev hon bara intervjuad av Sanna Bråding som var presenterade idolerna. Övriga idoler som var med var Jessica och Snäckan bland finalisterna och Patrizia och David bland dom som tog sig till kvalprogrammen men blev utröstade innan finalen.

Patrizia sjöng Pieces Of Me och gjorde det riktigt bra och Snäckan körde I´m here without you baby och ni som sett på Idol vet att han sjunger den otroligt känslofullt. Sara rev av Sk8er Boi och klarade det riktigt bra med tanke på förutsättningarna, halsen. Lite tufft att välja en låt som Agnes sjungit men det gick helt okej. Sen är hon så enormt duktig på att beröra och visa trovärdighet när hon sjunger. Hon sjunger med stort hjärta.




Sen fick jag vara med om en sån där rolig grej som går att leva på hur länge som helst. Jag älskar att göra andra glada och den här gången lyckades jag verkligen. Det var nämligen signering efteråt och jag brydde mig egentligen inte om någon annan än Sara. Ja, jag hade inte gått dit om inte hon varit där om man säger så. Hon har inte bästa rösten av finalisterna men den känsla hon förmedlar när hon sjunger är oslagbar. Sen verkar hon vara en sån oerhört skön person. Hade hittat en riktigt bra present åt henne och hon blev riktig glad och förvånad. För det finns ingen annan som hatar snigel mer än hon :P Vad hon fick tänker jag inte avslöja för hela världen utan det får ni snällt fråga isåfall. Men jag fick i alla fall en spontan kram och hon dillade nåt om att det var den bästa grejen hon fått... Om jag ska vara helt ärlig så tror jag det är rätt svårt att hitta på nåt bättre om man nu inte har flera tusen att bara lägga ut... Men då hade hon väl svimmat.

Nöjd och glad studsade jag därifrån efter att ha lämnat ett brev också.. Jaa, jag skrev inte att hon är världens bästa artist utan ville mest förmedla att jag älskar hennes utstrålning och sätt att beröra. Kändes halvt barnsligt att vara så mycket äldre än nästan alla andra som stod i signeringskön men jag hittade en tjej som var ett år yngre än mig som fastnat för Snäckan. Skillnaden mellan oss var att hon var sjukt nervös vilket nu inte jag var. Dom är ju för sjutton helt vanliga människor....

Idol i fredags är inte så mycket att säga om. Snäckan hade sitt favorittema och förmodligen var det av den anledningen han åkte ut. Folk förväntade sig mer av honom och när han inte levererade som dom tänkt så åkte han ut. Det kändes som att det stod mellan Snäckan och Johan om vem som skulle åka. Sen hade ju inte Felicia någon bra dag men det berodde mest på temat. Hon är ju ingen rocktjej om man säger så. Men för att göra en jämförelse så gjorde Agnes det mycket bättre under rocktemat än vad Felicia gjorde.

Återstår att se hur jag mår när jag vaknar imorgon. Antingen har förkylningen brutit ut eller så lyckas jag hålla den borta genom att sova länge. Jag blev väl smittad ännu mer av Sara. Men det känns inte som om jag bryr mig om det direkt :P

Let's dance in style, let's dance for a while
Heaven can wait we're only watching the skies
Hoping for the best, but expecting the worst
Are you gonna drop the bomb or not

Let us die young or let us live forever
We don't have the power, but we never say never
Sitting in a sand-pit, life is a short trip
The music's for the sad men.

Can you imagine when this race is won
Turn our golden faces into the sun
Praising our leaders, we're getting in tune
The music's played by the, the mad men

Forever young, I want to be forever young
Do you really want to live forever, forever, and ever?
Forever young, I want to be forever young
Do you really want to live forever, forever young?
Alphaville
(Sara) - Forever Young

Inga kommentarer: