måndag, oktober 02, 2006

Snel hest

Jag sitter här och skrattar för mig själv. Har haft lite nostalgi och läst en massa gamla saker som skrivits på Agnes forum. Jag fattar inte varifrån vi fick allting. Om någon utomstående läst allt vi skrev hade dom nog funderat på att ringa psyket! Jag har bl.a. läst om snela hestar, www.snelhest.se, och my little ponys och att jag skulle vara barnvakt åt Agnes P... Sen läste jag om hur Emmy började säga Smörgås om mig. Helt plötsligt mitt i en konversation mellan henne, Agnes och mig så säger hon men Smörgås istället för Mackan, hahaha! Många skratt har det iallafall varit med allt Agnes-folk och fler lär det bli.

På tal om Agnes P. och Emmy så har jag berättat om Björne och Snigel för dom. Så nu hoppas jag att dom förstår varför jag hatar Snigel. Den grymma t-shirten skulle vara riktigt kul att ha, http://www.sr.se/cgi-bin/mall/artikel.asp?ProgramID=2574&Artikel=834361 Sen att typ ingen skulle fatta nånting är en annan sak. Desto roligare dom gånger man träffar på folk som förstår. Råkade hitta Sara Burnetts, hon i idol, lunar idag. Tänker inte skriva vad hon heter där för då lär hon få ännu fler besök än vad hon redan har men iallafall så har hon ett grymt krypin där. Först står det "Hej, Hej, Hej" och sen "Jag HATAR snigel". Nu var det inte därför jag började yra om Björne och Snigel idag utan det där såg jag faktiskt efter att jag fått det rycket. Sen har Sara skrivit en utförlig presentation om sig själv utifrån x antal frågor... Så där fick man ju reda på en hel del om henne, kul kul!

Dagen har annars ägnats åt städning och löpning. Jag tränade på eftermiddagen och det kändes riktigt bra. Har dock lite dålig fartkänsla så jag satte iväg i lite för hög fart men det redde ut sig ändå. Städningen är inte så mycket att prata om men att hålla bra ordning på saker och ting, det är inte min starka sida. Jag lägger papper på hög och skivor på hög och till slut går det knappt att hitta nånting. Men nu börjar det se riktigt fint ut igen! :-)

Jag vet inte om jag skrivit om Roxette i den här bloggen. Hur som helst så borde ni ju få veta att dom är ett av mina absoluta favoritband. Marie och Per kompletterar varandra på ett grymt bra sätt. Maries sång lyfter många låtar rejält och Per har ju ett oerhört sinne för att skriva musik. Han har ständigt nya projekt på gång och lyckas ju nästan alltid vad han än tar sig för. Så jag ser verkligen framemot deras 20-års jubileum. Samlingsskivan med två nya låtar kommer ut den 18 okt och sen gör dom lite uppträdanden här och var. Ingen turné är planerad än men det vore grymt kul att få se dom live innan dom lägger ner för gott. Jag har ju inte gjort det tidigare.

Sen kan jag ju nämna att våran äldsta släkting dött. Morfars bror som blev 99 år. Jag är imponerad över morfars släkt där alla lever riktigt länge. Nu är morfars syster 95, vi får väl se hur länge hon klarar sig. Annars hade vi sett framemot att gå på 100-års kalas nästa år, men så blev det ju inte.

Saker är inte alltid som dom borde vara. Vi får väl se om det blir mer skrivet om det i morgondagens blogg. Imorgon ska vår yttertrapp börja rivas så då lär det bli livat riktigt tidigt, därför väntar sängen nu. Först en Lasse-text eftersom det är han som snurrat mest i stereon idag.

När du står ensam kvar på tå
När ytan inte går att nå
När du träffat botten
Kom ihåg mig då

När du tagit första bästa tåg
och ger vad som helst för en dialog
När du står sist i kön
Kom ihåg mig då

När vintern gömmer dina spår
så att du inte hittar hem
När du är vilsen i en
vinternatt, igen
Kom ihåg mig då
Lars Winnerbäck - Kom ihåg mig

Inga kommentarer: