fredag, oktober 13, 2006

Fredagen den 13:e...

Jag fäster mig mer och mer vid (What do I do with) all this love. Den växer mer och mer och på något sätt berör texten mig mer än Somewhere Down The Road. Men SDTR är så magisk. Det som skrivits om skivan är att den är för opersonlig och att det inte riktigt går att säga vilken musikstil Agnes vill stå för. Jag kan faktiskt delvis hålla med om det för det är en väldigt bred skiva på det sättet att det är många olika stilar, soul, r'n'b, reaggae, pop och ballader... Som helhet är det svårt att greppa den sortens skivor men jag tror att det är ett smart drag och jag tycker om skivan väldigt mycket. Men det är lättare att ta till sig och tycka om skivor direkt som har en sorts själ, en stil. Anna Ternheim är ett exempel, Lisa Miskovsky ett annat... Men till nästa skiva tror jag Agnes siktar på att hitta just sitt sound och då är det nog bra om hon försöker att jobba med ett fåtal textförfattare.

På tal om Agnes så blev ju hennes bidrag till Melodifestivalet diskat. Givetvis väldigt tråkigt och synd om både henne och dom andra två som skrivit låten. Samtidigt är det märkligt att inte skivbolaget talat om för henne vad som gäller när man skickat in en låt. Det är en stor miss från deras sida. För er som inte läst det så berodde det på att Agnes berättat i en artikel i aftonbladet att hon skickat in ett bidrag, så långt allt väl, men hon nämnde även låttiteln i ett skede då de 28 låtarna ännu inte tagits ut av juryn. Därmed röjdes bidragets anonymitet som det så fint heter. Tycker att regeln är ganska sjuk för det är ju samma textförfattare varje år, sällan några nya, och vem som helst känner väl igen Nanne Grönwalls röst t.ex. Men jag tror Agnes kan må bra av att vänta med Melodifestivalen ett tag. Jag tror att hon passar in i det konceptet men nu har hon nyss släppt en skiva och det bästa är nog att ge sig ut på en turné i lugn och ro i vår. Hon har ju knappt haft en lugn stund sen hon vann Idol.

Annars har mycket tid gått åt till att uppdatera Agnes-Carlsson.nu. Det har skrivits väldigt mycket om Agnes och det är mycket att hålla reda på. Men det är roligt så länge besöksantalet ökar. Nu har vi haft över 400 besökare/dag och det är riktigt kul. För en månad sedan låg besöksantalet kring 250-300 besökare/dag så det är ju en viss skillnad. Men det visar att vi gör ett bra jobb och att besökarna kommer tillbaka.

Annars har jag uppdaterat en del friidrottsstatistik. Det är segt och jobbigt men det är skönt att det snart är avklarat. Då går det att få lite tid över till andra saker. Har även varit ute och sprungit och det hände en liten rolig grej. Skulle nämligen springa fram och tillbaks till ett elljusspår, där jag brukar springa, och ett varv på spåret. När jag väl sprungit ett varv så är jag så försjunken i en del tankar så jag fortsätter utan att tänka på det och springer nog ca. 500 meter innan jag reagerar. Så kan det gå! Fick trycka på en del för att hinna hem till Världens Barn Galan där Agnes uppträdde med Kick Back Relax! i början av programmet. Hon gjorde ett riktigt bra framträdande och klarade av att följa kamerorna utan några problem.

Såg mest på Världens Barn och spelade in Idol, kan ni tänka er. Det berättatades en hel del starka berättelser om hur barnen har det i u-länderna. Vi är rejält bortskämda och det är egentligen ofattbart hur det kan vara så stora skillnader mellan de rika och fattiga länderna när vi lever i ett så väl utvecklat samhälle. Människor ska inte behöva dö av svält när det finns så många länder som har pengar i överflöd. Ja, kanske inte riktigt hur mycket som helst men betydligt mer än folket i Afrika. Vi siktar på att samla in 90 milj. kronor och det visar ju att vi har mer pengar än vad vi behöver. Men det är bara att hoppas att det blir bättre.

Och fredagen den 13:e blev ingen bra dag. Agnes diskades i melodifestivalen och Leksand förlorade sin 3:e raka match borta mot Björklöven. Det kunde varit roligare... Jessica åkte ut Idol också. Ganska väntat, men tre tjejer i rad nu. Vad hände med att tjejerna var bäst i årets Idol?

I'll stand on every corner around you
I will always be right behind you
Never give up trying to be on your mind
where I belong

I'll walk through every door till I find you
Searching every street cos' I'm bound to
keep on trying, always remind you
where I belong
Sahara Hotnights - Stay/Stay Away

Inga kommentarer: