söndag, oktober 15, 2006

I´ve seen your fucking attitude

Jag har lyckats konstatera att Cicci och Agnes har sin morgontrötthet gemesamt. Det tar väldigt lång tid för båda att bli pigga på morgonen. Cicci kan förvisso piggna till rätt snabbt ibland men vissa gånger tar det galet lång tid. Tänker inte skriva så mycket om Agnes här idag mer än att hon varit ute på en lyckad signeringsturné i helgen. Publikrekord i Luleå och Skellefteå och mycket folk även i Ö-vik och Umeå.

Annars håller jag på att bli halvt galen på vissa människor. Det är sorgligt när folk förändras så mycket, åt fel håll, utan att dom märker något. Hur kan vissa plötsligt bli så otroligt ego? Snurra in sig kring några få saker och sen glömma allt runtomkring, sluta visa omtanke och tappa fokusering på det dom egentligen borde ägna sig åt. Jag kan visserligen säga att jag inte riktigt gör det jag borde göra alltid men jag har ändå ingen press på mig och man lever bara en gång. Det gäller att ta vara på livet innan man börjar jobba för då är det inte lika lätt att bara dra iväg på olika upptåg. Men det får inte gå till överdrift, det är viktigt att behålla fötterna på jorden och behålla sin personlighet. Det lyckas inte alla med.

Leksand förlorade sin fjärde raka match, 1-2 hemma mot Rögle. Nu börjar det kännas aningen jobbigt men jag är fortfarande inte speciellt orolig. Det kommer bli bra i slutändan och det tar tid innan laget spelats samman. Dessutom tror jag att spelarna kommer känna betydligt större trygghet bara den ordinarie målvakten, Joni Puurula, kommer tillbaks. Vilket han bör göra snart.

Satt uppe länge inatt och tittade på diverse saker på tv. Hade en del inspelat som jag inte sett och det behövdes kollas på, t.ex. House på Tv4 där det kommer ett nytt avsnitt på tisdag. Tittade på Idol också eftersom jag inte såg hela avsnittet i fredags. Alla pratar om att det är det bästa startfältet hittills i Idol men jag håller inte med. Känns inte alls som att det här startfältet matchar förra årets t.ex.

Annars var jag ute och sprang 8 km under söndagskvällen. Det var längesen jag sprang så långt men det var välbehövligt och gick faktiskt ganska bra. Siktade på att hålla ett tempo kring 5 min/km och det lyckades jag bra med. Sluttiden blev nämligen 40.03. Så målet nästa söndag lär väl bli att hålla en liknande fart, helst något snabbare.

Dagens roligaste var annars att Elin Sigvardsson skrivit ett nytt brev på sin hemsida där hon berättar att hon skrivit en massa låtar på sistone och kommer spela in dom under oktober och november. Sen kommer förhoppningsvis den nya skivan ut i början av nästa år, riktigt roligt.
En skiva från Elin behövs nästa år. För inte släpper väl Lasse, kent, Anna T, Lisa M eller Agnes någon skiva nästa år? Ja, det är möjligt att Agnes kommer med något men tidigast om ett år i så fall. Så kom jag in på henne igen och då kan jag inte låta bli att nämna att Elli tyckte att jag kunde bli dansare åt Agnes. Hon kunde t.o.m. tänka sig att betala för att få se mig. Men det lär väl knappast hända :P Men nästa år ser ut att kunna bli ett år då det går att ta till sig en massa ny musik. För hur mycket jag än lyssnar så tycker jag inte att jag hinner lyssna på så mycket som jag vill.

Och J. jag vet nog inte hälften av det du går igenom just nu men jag finns för dig hela tiden. Försök se möjligheterna och inte bara allt det jobbiga. För att allt ska kunna bli bra så måste du börja samarbeta och bjuda till. Tänker på Dig. Och jag tänker på dig också E. Jag förstår din frustration och ilska. Du har inte kunnat göra något annorlunda. Det är en sorglig historia men på något sätt hoppas jag att du ska kunna känna den där riktigt glädjen snart igen. Du är verkligen värd det.

I´ve been dying to say this to you
and I don´t know what else to do
I´ve seen your fucking attitude

I´ve been doing someone that you know
It´s not a secret to me anymore
cause I´ve seen you glowing around my fame
The Sounds - Ego

Inga kommentarer: