tisdag, oktober 03, 2006

Det är inte slagen som känns

Somnade ganska sent inatt och trodde att jag bara skulle få några få timmars sömn. Vi håller nämligen på och byter yttertrapp och dom skulle komma på morgonen och ta bort den vi har nu. Nu blev det så att dom inte kom förrän efter lunch och därför blev jag glatt förvånad när jag vaknade strax efter 11. Skönt att få sova men kände mig ändå inte helt pigg när jag vakna. Kände mig seg och småsnuvig men som tur är har det försvunnit under dagen.

Så mycket spännande har inte hänt. Trappen har försvunnit och som tur är har vi en källarväg att gå nu. Annars hade vi fått hoppa ut och det hade varit lite jobbigt. Särskilt för mamma som inte är så atletisk :P Jag har trixat lite med hemsidor. Ska försöka göra om utseendet lite på Östergötlands Friidrottsförbunds hemsida. Färgerna lär bli likadana men den känns något rörig som den är nu och jag tror det kan bli bättre med en liten förändring. Sen skulle jag vilja skriva lite mer utförliga nyheter istället för bara rubriker på förstasidan. Vi får väl se hur det blir...

Under kvällen var jag på möte, arrangörskommittén. Vi utvärderade årets tävlingar och pratade om vad vi kan utveckla till nästa säsong. Sen pratade vi rent allmänt om friidrott. Tydligen så passar det inte en viss klubb att några aktiva från deras klubb går över till våran. Dom har skickat ut ett brev där dom istället för att skriva lycka till och välkommen åter skriver en massa anklagelser som kommer slå tillbaks mot dom själva. Jag önskar verkligen att fler kunde inse att det är läge att byta klubb. För deras eget bästa istället för att vara lojal mot den tränare dom haft under nästan hela karriären. Se så bra det gick för Kajsa Bergqvist när hon valde att bryta med Bengt Jönsson för att gå till Yannick Tregaro. Hon satte världsrekord inomhus och även om det inte blev guld vid EM i Göteborg så gjorde hon en strålande säsong. Förra året vann hon VM-guld i Helsingfors. Så visst har hon utvecklats åt rätt håll. Detsamma gäller Susanna Kallur som tagit hjälp av Carolina Klüfts tränare Agne Bergwall.

Förra gången fattade jag nog inte hur illa det egentligen var. Hur jobbigt du egentligen hade det. Nu förstår jag mer. Det går inte att förstå hur otroligt mycket du behövt lida på ett eller annat sätt genom ditt liv. Den ena motgången efter den andra. Det jag fick höra nu senast måste varit en mardröm som spelats upp om och om igen i ditt inre. Varför skulle just du drabbas. En sån oerhört fin person som bryr dig så oerhört mycket om alla i din närhet. Vad som än händer så kommer jag aldrig att glömma vårat senaste samtal. Det berörde mig djupt. Jag älskar Dig!

Who could possibly save
Save us from madness
Love is the common name
Again we depend on the one to blame
Anna Ternheim - One To Blame

Inga kommentarer: