fredag, oktober 27, 2006

200 bloggar

Grattis i efterskott till mig själv. Ja, jag skrev nämligen min 200:e blogg igår. Glömde att skriva det då. Nu tar jag sikte mot 300 härnäst. Men det lär väl hända ett och annat på vägen dit. På tal om födelsedagar så fyllde Ebba Hultkvist 23 för en månad sedan. Känns inte alls längesen som hon var "Wilma" med hela svenska folket i Skärgårdsdoktorn. Hon var 14 när serien startade 1997 och 17 när den slutade tre år senare. Kändes som hon var så liten då och helt plötsligt är hon 23 och jag kan konstatera att hon trots allt bara är fyra år yngre än mig. Att hon fortfarande är riktigt söt gör ju inte saken sämre. För jag får väl ta och erkänna att hon var en av dom jag var halvt förälskad i när jag var yngre. Får väl slänga in ett par bilder på henne som hon ser ut nu bara därför...




Källa: Stureplan.se

Sen hade jag hoppats på att få skriva något roligt här efter att ha sett kvällens Idol. I stället är jag arg och frustrerad. Hur sjutton kan folk glömma att rösta!?? Det är inte många veckor som rätt person åkt eller ens den andra eller tredje sämsta. Dom allra bästa klarar sig alltid men dom som är i mitten glömmer folk att rösta på och det har gått ut över Sara, Natalie och fram för allt Linda enligt mitt sätt att se det. Linda var min favorit till segern när de 11 finalisterna var klara och hon har växt de senaste veckorna. Hon är den som haft klart bäst scenshow och vågat mest när de andra varit nervvrak. Förra veckan gjorde hon ett klockrent framträdande av Green Days Holiday och i dag gjorde hon ett fullt godkänt framträdande igen... Sen säger Clabbe, som jurymedlem, att Markus fick stryck av Linda den här veckan vilket ingen annan höll med om. Det fick nog många att tro att Linda satt säkert och så brydde dom sig inte om att rösta. Ofattbart...

Markus står annars i särklass i tävlingen. Han gör riktigt bra framträdanden varje vecka och visar att han behärskar allting. Som någon i juryn sa så är det bara att hoppas på att han kan skriva riktigt bra låtar så finns det inga gränser för hur långt han kan gå som artist. Det är ju det som är lite av ett problem för Agnes hos kritikerna. Hennes röst gillar alla men många tycker låtarna är för alldagliga. Men nu är jag inte särskilt orolig för hennes karriär... För övrigt så är jag riktigt imponerad av Eriks utveckling. Det är sånt som är roligt att se. Agnes utvecklades rejält vecka för vecka i förra årets Idol och nu har Erik börjat samma resa. Jag tror knappast att han vinner men att han skulle komma topp 5 trodde jag inte efter dom tre första finalomgångarna.

I dag har jag pysslat en hel del med min MySpace-sida. Jag har laddat hem lite program som jag tror kan vara till nytta för att konvertera, som det så fint heter, filer från ett format till ett annat. Så nu ligger Saras framträdande med Sk8er Boi uppe på min sida för den som är intresserad av att titta på det, www.myspace.com/smacke__

Leksand vann lätt hemma mot Nyköping, 7-1, och nu har dom verkligen börjat hitta rätt i spelet. Flera av de spelare som ska vara tongivande verkar ha hittat rätt, och det bådar gott inför fortsättningen.

One man come in the name of love
One man come and go
One come he to justify
One man to overthrow

In the name of love
What more in the name of love
In the name of love
What more in the name of love
U2 - Pride (In the name of love)

Inga kommentarer: