onsdag, oktober 18, 2006

Houkkos Pokus

Grattis pappa, Malin och Niklas! Helt plötsligt fyller flera år samtidigt. Känner inte dom två sistnämnda direkt men det kan väl vara trevligt med ett litet grattis ändå.

Pappa fick två riktigt bra födelsedagspresenter förutom det vi gav honom. Dels som kom äntligen vår yttertrapp på plats. Dom var och lyfte dit den på förmiddagen så nu kan vi äntligen gå ut den vanliga vägen igen. Nu ska det bara justeras lite och så ska räcket på plats innan det är helt perfekt. Värdelöst med trappor som håller på och faller ihop.

Den andra presenten han fick var att Leksand efter fyra förluster äntligen vann! Och på vilket sätt sen. Dom slog Södertälje borta, ett av dom bästa lagen i serien, med 5-4 efter förlängning och Janne Huokko gjorde fyra mål för Leksand! Helt galet vilket flyt han hade. Han såg till att Leksand gick från 4-2 underläge till 4-4 på 15 sekunder! Det som gör prestationen extra stor är att han är back. Dessutom har jag varit med om att han gjort fyra mål i en match tidigare. För 7 år sedan borta mot Västerås stänkte han in puck efter puck på samma sätt. Vet att jag var i lumpen då och gick runt med freestyle och lyssnade på matchen. Så nu hoppas jag att det lossnat för Leksand och att det ska komma några segrar i rad nu.

Annars har det varit en ganska lugn dag. Pappa har firats under kvällen. Vi åt god sallad och tårta. Chokladtårta blev det naturligtvis när det var pappa som fyllde. :-)
Roxette släppte sin samlingsskiva idag men jag har inte köpt den än. Får försöka göra det under torsdagen eller fredagen. Det är ju ett måste när jag har nästan alla dom tidigare skivorna. Och Jocke Berg har varit igång i kents forum igen. Jag tror jag ska citera honom nån dag inom den närmsta framtiden, han är grymt skön.

Du är tunn som luft
du är nästan perfekt
du gör mig lugn när alla ljusen har släckts
bara en sekund då är jag nästan perfekt
du gör mig lugn jag klär i din andedräkt
du gör mig lugn du är nästan perfekt
kent - Noll

Inga kommentarer: