fredag, oktober 06, 2006

Ring och rösta!

Idag har jag förberett mer inför helgen, fixat biljetter osv. Jag håller på och packar just nu. Det ska bli grymt kul och jag hoppas att jag inte glömt nånting nu. Men det viktigaste lär vara med. Har känt mig grymt seg hela dagen. Inte ens kaffe har hjälpt och då är det illa. Jag har försökt få lite liv i mig genom att åka och handla med mamma men inte ens då ville kroppen vakna till liv ordentligt. Skulle ju sprungit men det blev inställt. Har lite ångest över det för nu kommer det gå väldigt lång tid innan jag kan springa... Inte bra alls. Men dels regnade det en del och då är det rätt värdelöst och sen brukar det aldrig bli bra när kroppen känns helt seg. Men visst ångrar jag mig lite för tid fanns det innan idol.

Ska strax ta Idol men måste skriva av mig lite om hockeyn också. Leksand förlorade sin första match för säsongen, 2-5 borta mot Almtuna. Jag varnade för den här matchen i gårdagens blogg men Leksand var egentligen aldrig riktigt nära att vinna. Dom tog visserligen ledningen men sedna ägnade dom sig åt att sitta på fel bänk, utvisningsbänken alltså, vilket gjorde att Almtuna kunde göra ett par mål i spel 5 mot 3 och sen var den kvällen förstörd. Tror visserligen att fler lag får problem borta mot Almtuna men det är lite jobbigt att ALLA lag ska tända till och spela som allra bäst mot just Leksand. Det är stor prestige att slå ett sånt meriterat och populärt lag. Samtidigt kan förlusten vara en nödvändig väckarklocka då vissa spelare kanske tror att det ska gå enklare än vad det gör att vinna matcherna. Jag är inte orolig.

Två fredagsfinaler har gått av Idol och fel person har åkt ut i båda programmen. Varför lär sig aldrig svenska folket att ringa in och rösta på just sin favorit? Nu satt ett antal personer i sin soffa eller fåtölj och trodde att Natalie skulle gå vidare och därför brydde dom sig inte om att ringa. Det straffar sig och det har hänt förr och kommer med all sannolikhet hända igen. Nog för att Natalies framträdande kanske var lite anonymt jämfört med en del andras men det var defintivt inte sämst. Eriks version av "Känn ingen sorg för mig Göteborg" var bedrövlig att skåda, saknade faktiskt Håkan, och Cissi har jag stora problem med. Dom två trodde jag skulle hänga löst tillsammans med Jessica men jag fick bara ett rätt. Valde att ringa in och rösta på Jessica i sista stund för att hon skulle få vara kvar och det lönade ju sig. Men Natalie hade ju så mycket mer att ge. Förra fredagen var hon en av favoriterna och nu försvann hon. Så kan det gå och det var nog en varningsklocka hos det övriga gänget. Det gäller att vara på topp varje vecka!

Bäst i kvällens Idol var givetvis Danny. Vilket underbart framträdande med "Öppna Din Dörr". Jag har inte gillat honom så mycket tidigare men nu steg han i värde hos mig. Sen tyckte jag om Felicias och Jessicas framträdande. Men Markus är min favorit till slutsegern just nu. Han behärskar det mesta och håller en riktigt hög nivå hela tiden. Men vi vet ju hur det var förra året. Sebastian trodde man skulle sopa hem allt men efter några mindra bra framträdanden mot slutet blev det Agnes. Och Agnes har skickat in ett bidrag till melodifestivalen. Vore riktigt kul om låten kom med även om hon inte ska sjunga den själv.

Nu får vi se när jag skriver här nästa gång. Lördag är det Trollhättan och BRIS-gala, söndag är det resa ner till Helsingborg och då är det tveksamt om jag tar mig tid att blogga och måndag är det hemresa till Norrköping och styrelsemöte på kvällen. Men rapport från Trollhättan kommer, det kan ni lita på.

Sometimes good-byes are not forever
It doesn't matter if you're gone
I still believe in us together
I understand more than you think I can
You have to go out on your own
So you can find your way back home

And somewhere down the road
Our roads are gonna cross again
It doesn't really matter when
But somewhere down the road
I know that heart of yours
Will come to see
That you belong with me
Letting go is just another way to say
I'll always love you so
Agnes - Somewhere Down The Road (från Agnes nya album så ni lär inte kunna ladda hem den)

Inga kommentarer: