tisdag, oktober 17, 2006

I Believe In You

Tänk vad det går att påverka tidningarna. Expressen snokade redan på namninsamlingen som startades av Marre för att stötta Agnes efter att hennes låt blivit diskad i melodifestivalen. Ja, till stor del startades den ju för att protestera mot det sätt som låten blev diskad på och utpressningen mot henne. Häftigt att dom skrev en liten artikel om det även om det var dåligt att stava Carlsson med K. http://expressen.se/index.jsp?a=720365

Dagen har inte varit någon höjdare annars. Jag har haft en dag då flera saker gått emot mig vilket gjort att jag varit på ganska dåligt humör mest hela tiden och lätt blivit irriterad. Tyvärr har det väl gått ut över vissa men det är nog ingen större fara hoppas jag. I bland måste även jag få ha en sämre dag. Började med att jag skulle åka och fixa nya löparshorts till pappa till födelsedagen i morgon. Åkte framåt kvällen och eftersom kanslipersonalen inte är där då utan en stugvärd så blev det problem. Hur som helst så fick jag inte tag i några så han får väl åka dit och fixa det själv.

Sedan kom jag hem och när jag väl suttit här vid datorn ett tag så såg jag att Cicci skrivit på lunar att Anna Ternheim skulle vara med i Tracks 19.05. Då står klockan på 19.15 och jag far in som en tok för att titta. Men naturligtvis så var nästan hela reportaget över så jag får försöka se reprisen eller se det hos Cicci som har det inspelat. Då blev jag riktigt irriterad. Dels för att jag missat det och dels på hemsidan som är allt annat än bra. Samma företag som ligger bakom den som gör Agnes och det var ju av någon anledning som vi startade upp Agnes-Carlsson.nu.

Då kändes det ganska bra att jag skulle ut och springa så jag kunde springa av mig ilskan men så blev det inte. Det gick så fruktansvärt trögt och segt att springa, och långsamt med för den delen, så jag blev bara mer irriterad. Kändes som att det skulle kunna gå riktigt bra och då blir det totalt värdelöst i stället. Fick stanna ett par gånger och hämta andan lite under de 6,5 kilometerna. Men det är bara att komma igen och hoppas att man inte har en lika dålig dag på söndag när det gäller lite mer.

Måste nämna att jag fått två mejl från folk som läst min artikel om Leksand som jag skrev om i gårdagens blogg. Båda tackar mig för att jag lyfter fram det positiva och ser det från den ljusa sidan, i stället för att klaga och stirra mig blind på det negativa. Sånt är väldigt kul och gör att det blir betydligt roligare att engagera sig. Annars är det väldigt lätt att åka på skit när man jobbar hemsidor för dom få gånger någon hör av sig så är det oftast när något är fel.

Dagen till ära fyller Marre 23 år! Grattis! :-) Hoppas att du haft en härlig dag.

Saknar Cicci...

I believe in my love for you
it lights me up inside
I believe in the things I feel
just looking in your eyes
and every kiss that we share reminds
me of what´s good and true
I believe in my love for you baby
the joy that you bring me
I believe in you
Agnes - I Believe In You

Inga kommentarer: