lördag, februari 04, 2006

Världsrekord av Kajsa! - Leksand vann!

Hej!

En idrottsdag har det varit idag. Vaknade runt elva och skuttade upp och åt lite frukost. Tittade på Anja Pärson när hon åkte till sig en delad seger i storslalomen med gårdagens segrare, spanjorskan Maria José Rienda. Sen satt jag lite vid datorn innan hockeyn drog igång kl. 15. Leksand spelade i Globen mot Djurgården och lyckades vinna med 4-2. Kändes riktigt skönt med en seger efter några halvdana insatser på sistone. Det spelar ingen större roll eftersom det blir kvalserien oavsett hur det går framöver men det är viktigt för självförtroendet att dom vinner lite.
Lagom när hockeyn var slut fick jag höra att Kajsa Bergqvist slagit världsrekord i höjdhopp. Vid en hoppgala i tyska Arnstadt, där dom hoppar till musik, lyckades Kajsa klara 2,08 och slå tyskan Heike Henkels 14 år gamla världsrekord med 1 cm. Helt makalöst! Jag har länge tvivlat på att Kajsa ska kunna slå världsrekordet utomhus som är på 2,09 men nu är jag beredd att tro på dom som säger att hon kommer klara det.

Det lär bli en lugn kväll även fortsättningsvis. Tror att jag ska titta på 8 mile som går på 4:an 22.35. Jag har visserligen sett den förr men det är en film som går att se igen.


...jag vet att framtiden är vår
men jag saknar dig ändå...
(Paus - Smeknamn)

Inga kommentarer: