måndag, februari 20, 2006

Mirakel...

Ännu en vecka har dragit förbi och en ny börjat. Tiden går så fort så man hinner knappt med. Åtminstone känns det som att jag inte hinner så mycket som jag borde. OS tar som många av er säkert förstått väldigt mycket tid nu. Det är svårt att koncentrera sig på andra saker när man vet att det pågår. Idag var Fredrik Nyberg på jakt efter sin första mästerskapsmedalj i storslalom men tyvärr lyckades han inte nå ända fram. En femteplats är dock inte fy skam. Anja skulle ta revansch i Super-G men kom aldrig riktigt in i racet. En 12:e plats var allt annat än lyckat men det är bara att komma igen. Trots allt så tar det ett tag att bli bra i fartgrenarna.
Dagens stora grej är ju annars finalen i damhockeyn. Kanada ska bara vinna, något annat vore en av de största OS-skrällarna någonsin. Jag hoppas dock att svenskorna kan bjuda upp till kamp och göra en bra match. Något annat går inte att begära. Enda chansen att störa Kanada enligt mitt sätt att se det är att Sverige får första målet...

Ja, det är som det är
Det är svårt att bli nöjd när man väntar mirakel
Ja, det är som det är
Det är svårt att stå böjd inför mindre än mirakel
Lars Winnerbäck - När man väntar mirakel

1 kommentar:

Soffi sa...

Jag tyckte synd om Fredrik Nyberg att han inte fick sin medalj, det var han ju värd :p Sedan är jag oerhört glad och stolt att Damkronorna tog silver. wiiie! De är så duktiga. Ikväll väntar herrarna :) KÄnner du igen mig Macke? Jag är idrottsintresserad! *s*