fredag, februari 24, 2006

I mitt nyklippta hår...

Idag sov jag faktiskt riktigt länge med tanke på att det fortfarande är OS och att jag varit uppe relativt tidigt nästan varje dag. Utan att skämmas för det så gick jag upp klockan två och satte på tvn. Fixade lite mat och satte mig och såg på snowboarden. Idag var det nämligen det närmsta jag kommer en medverkan i OS. Aprilia Hägglöf åkte nämligen parallellstorslalom och gjorde det hyfsat bra. Hon tog sig vidare till 8-delsfinal där hon blev utslagen. Det känns ganska märkligt att se en som har samma efternamn som jag eftersom det är så pass ovanligt men vi verkar iallafall inte vara släkt.
Sen har jag äntligen varit iväg och klippt mig, det var verkligen på tiden. Som frisören sa så hade det blivit väldigt tjockt och långt, men nu ser det och känns det mycket bättre. För övrigt så hade frisören kopplat ihop mig med min pappa som klipper sig på samma ställe. Hon tyckte vi var så fruktansvärt lika, haha. Det har man ju aldrig hört förr *host*
Jag hann med att prata Carro när hon var på bokrea också. Hon behövde lite pepp... Sen är hon så söt jämt mot alla, särskilt sin bror.

Under kvällen har jag följt den rafflande finalen i curling. De svenska tjejerna, eller damerna kanske man ska säga, tog Sveriges femte guld efter att Anette Norberg avgjort med sista stenen i förlängningen. Som jag ser det har Sverige tre klara medaljchanser kvar. Anja Pärson i fredagens storslalom, Anna-Carin Olofsson i masstarten i skidskytte på lördag och så hockeyn där Sverige-Tjeckien spelar semifinal fredag eftermiddag. Sedan sätter jag upp en varning för Anna Ottosson i storslalom och Anders Södergren i femmilen på söndag. Sverige har ju trots allt haft ett väldigt bra flyt så här långt.
Jag glömde att skriva om OS gladaste vinnare så här långt. Chandra Crawford, Kanada vann sprint igår och gick runt med ett enda stort leende på läpparna. På prispallen stod hon och sjöng nationalsången för full hals och det var nästan så man blev lite rörd. Kul med äkta glädje.

Du går på ditt oefterhärmliga sätt
Över skolgårdens grus för dig själv
i ditt nyklippta hår, likt en irländsk idols
din spegelbild i fönsterglas
beundrar varje steg du tar
Kent - Klåparen

Inga kommentarer: