fredag, februari 24, 2006

Fel svenska tog medalj

Ni som läste min senaste blogg blev nog inte helt förvånade när Anna Ottosson tog brons i dagens storslalom. Jag visste att hon kunde få till det om hon lyckades fullt ut men jag trodde ju inte att det skulle gå när hon låg först på 13:e plats efter första åket. Men Anna trivdes i dimman och snöfallet och fick till det bästa åket av alla i andra åket. Det räckte till ett brons efter att Anja Pärson gjort en grov miss. Men Anja petade bort Ylva Nowén från pallen förra gången OS gick så det var väl inte mer än rättvist att Ottosson klarade sig nu. Kul för Anna som jobbat så hårt under många år utan att få någon medalj på ett mästerskap.

Sverige leker bort Tjeckien i semifinalen. Det som många trodde skulle bli en jämn och tuff match slutar med en solklar seger för Sverige som spelat riktigt bra. Nu har dom chansen att ta guldet och blir det silver så blir det iallafall inga fiasko-rubriker. Den 13:e medaljen är i hamn och flytet fortsätter. Ett suveränt bra OS har Sverige haft.

Min mage är inte riktigt som den ska. Det är svårt att förklara men det sticker lite och det känns nästan som att jag har en oroskänsla hela tiden, och det beror inte på OS. Känns märkligt men jag hoppas det går över, annars får jag väl kolla upp det.
Agnes på måndag? Ja, just nu ser det ut som det.

Inga kommentarer: