fredag, februari 17, 2006

Blandad kompott

Jag tänkte sammanfatta lite av vad som hänt de senaste dagarna även om det inte är några större saker. Två styrelsemöten har jag hunnit avverka under veckan. Jag sitter med i två olika styrelser i min friidrottsklubb. Det är kul men samtidigt ganska krävande ibland, särskilt som jag satt som sekreterare på båda mötena nu. Nu är det här verksamhetsåret iallafall avslutat och en del nya ansikten ska komma in och en del andra falla ifrån. Det ska säkert bli bra. Hur som helst så lär maj bli en väldigt tuff månad, då har vi flera evanemang att arrangera.

Jag har även hunnit med att uppdatera lite hemsidor när jag haft lite tid över. Under gårdagen, alltså torsdagen, kände jag mig riktigt seg och tänkte flera gånger att jag skulle ge mig ut och gå lite. Klockan hann dock dra iväg och stod på 21.15 när jag väl tog mig ut. Det var dock riktigt uppfriskande och skönt att gå ut en sväng. Får se om det kan bli en sväng imorgon också. Jag mår inte bra när jag sitter still för mycket.

OS har naturligtvis varit den stora grejen under veckan. Anja Pärson körde till sig ett brons i störtlopp i onsdags. Inte särskilt överraskande enligt vissa men jag som fortfarande har svårt att se Anja som fartåkare tyckte det var riktigt bra. Nu har hon en jättechans till ny medalj i kombination under fredagen och kanske kanske kan det bli guld. Anna-Carin Olofsson tog Sveriges fjärde medalj när hon tog silver i skidskytte under torsdagen. Riktigt starkt av Olofsson att komma igen efter fiaskot i hennes första lopp. Nu har hon en bra chans att ta ytterligare en medalj under jaktstarten i helgen. Det finns även en del svenskar som gjort bra prestationer i skymundan. Britta Norgren körde till sig en fin 11:e plats i längdskidåkning under torsdagen. Inte var det många som trodde att hon skulle bli bästa svenska i det loppet innan OS. Att våra unga idrottare som har flera mästerskap framför sig får lyckas är väldigt viktigt för deras motivation och framtid.

Biljetterna till Winnerbäck i Malmö släpps imorgon och jag har beslutsångest. Ska jag dit eller inte? Varför kan inte kvalserien vara lottad redan nu? Planering, planering...

Tänk att ett simpelt brev kan lösa problem ibland. Åtminstone inbillar jag mig att det är brevet...

I sleep I dream I am a plectrum in the pocket of your brown bootcut manchester jeans,U hold me everyday I sing the songs u play hey your fingers tickle me

Inga kommentarer: