fredag, februari 03, 2006

Tv, statistik...

Då börjar ännu en dag lida mot sitt slut. Lyckades för en gångs skull sova bra inatt men för den skull är jag ganska trött nu så jag la mig och vila en stund nyss. Började dagen med att äta frukost framför tvn där jag bl.a. tittade på Tre Kronor, ja inte hockeylandslaget, utan den där gamla såpan som gick för ett antal år sedan. Tydligen började någon reprisstart nu och det var rätt kul att se. Växlade över till SVT och såg Anja Pärson åka till sig en andraplats i storslalom, en spanjorska vann. Senare under dagen har jag suttit här vid datorn och arbetat med Östergötlands Friidrottsförbunds hemsida där jag är webmaster. Jag har lagt in statistik från inomhussäsongen, första året vi gör det. Det kommer säkert bli uppskattat.

Cicci hittade till datorn under eftermiddagen så jag har suttit och pratat en del med henne, bl.a. har vi funderat kring om lakan ska torktumlas eller hängas upp direkt när dom varit i tvättmaskinen. Vi valde den senare lösningen. Caroline ringde också vilket var väldigt trevligt. Hon har börjat använda hattar och jag är säker på att hon passar riktigt bra i dom. Ni som känner henne kan ju titta in i hennes blogg också, det tycker hon säkert är om. http://carrobarrolin.blogspot.com
Jag har lyssnat en hel del på kent dom senaste dagarna. Kanske främst för att det blev klart att dom ska till Hultsfredsfestivalen i sommar. Jag har saknat dom lite. Idag så råkade dom göra mig påmind om en sak jag hade glömt bara sådär. I När det blåser på månen sjunger Jocke Berg "och jag har inte duschat idag..." och då förflyttade jag mig ganska snabbt till badrummet. :-)

Under kvällen har det blivit lite mer tv-tittande, såg bl.a. postkodmiljonären och njöt av att sitta vid vår kamin, se bilden nedan. Med den i vardagsrummet blir det riktigt varmt och mysigt.
Nu tänkte jag ta lite kvällsfika och ev. se något mer på tv...

Inga kommentarer: