torsdag, februari 09, 2006

Tre svenska stavrekord

Jag sitter här och snörvlar. Har dragit på mig en förkylning men som väl är så är det bara snuva än så länge. Det är bara och hoppas att det stannar vid det. Cicci kommer ju upp imorgon och då är det lagom kul att vara dålig. Men som det känns just nu ska det nog kunna fungera.
Idag har det inte hänt särskilt mycket. Var ute och gick en liten sväng för att komma ut. Annars har jag bråkat med en skrivare som vägrade skriva ut i färg. Till slut tvingades jag ge upp och det gör jag helst inte i första taget.

Igår var det hoppgala i Scandinavium, Göteborg som sändes på tv. Stefan Holm, Christian Olsson och Carolina Klüft saknades av olika anledningar så Kajsa Bergqvist var det stora dragplåstret. Nu hade hon svårt att ladda om efter världsrekordet så det blev 2,00 m med stor möda. Det mest glädjande var annars att det slogs tre svenska rekord i stavhopp. Hanna-Mia Persson var först ut när hon tog 4,40 i första försöket och Kirsten Belin som blev av med rekordet ville inte vara sämre utan tog sig över samma höjd. Lite senare var det Alhaji Jeng som fick på ett riktigt bra hopp och tog 5,76. Så nu är Sveriges, i mitt tycke, bästa stavhoppare Patrik Kristiansson utan svenskt rekord både utomhus och inomhus. Men han får visa dom till sommaren var skåpet ska stå.
Nu ska jag återgå till hockeyn.

Inga kommentarer: