söndag, februari 26, 2006

Väntan...

Sverige fick ännu ett guld i OS då Anna-Carin Olofsson vann dagens masstart i skidskytte. En bom räckte till en säker seger närmast före tre tyskor. Riktigt härligt att Olofsson fick med sig ett guld då Magdalena Forsberg misslyckades för fyra år sedan. Det var riktigt nära att vi fick ett brons i slalom också, genom André Myhrer. Fyra ynka hundradelar fattades för att spräcka den österrikiska trippeln men det är bara att komma igen. Nästa år arrangerar Åre VM i alpint och då lär svenskarna vara rejält taggade. Men det är bara att hoppas att det inte går som för italienaren Giorgio Rocca idag. Rocca var storfavorit på hemmaplan men pallade inte riktigt för trycket utan körde ur i första åket, trist. Tråkigt också att finländaren Kalle Palander missade i andra åket, Finland har verkligen inte haft turen på sin sida. Frågan är hur det blir med den turen imorgon. Hockeyfinalen som många går och väntar på har nedsläpp kl. 14.00 och jag håller Finland som favorit. Desto gladare lär jag ju bli om Sverige vinner. För trots allt är det fördel Finland om man tittar på vad lagen har presterat så här långt.
Imorgon är OS över. Det har gått fort som vanligt men trots allt ska det bli ganska skönt att få lite mer tid över till annat.

Sitter här och pratar med Sofia, riktigt trevligt. Klockan drar iväg men det gör inte så mycket. Cicci är ute och far och jag har svårt att sova när hon inte är hemma så jag lär få vänta ett tag till. Men jag känner mig inte så trött så det ska säkert gå bra. Sitter och njuter av bra musik och uppdaterar lite hemsidor.

I cannot cry
because i know that´s weakness in your eyes
I´m forced to fake
a smile, a laugh, every day of my life
my heart can´t possibly break
when it wasn´t even whole to start with
Kelly Clarkson - Because of you

Inga kommentarer: