torsdag, november 30, 2006

Hockey på låg nivå

Sitter och mumsar på årets andra lussekatt. Inte hembakt men riktig god iallafall. Gott med grönt te också. Det gäller att bli lite hälsomedveten och grönt te ska vara bra mycket nyttigare än vanligt te sägs det. Men det är inte lätt att veta vad man bör och vad man inte bör äta. Tycker dom pratar om att det mesta är onyttigt på ett eller annat sätt men lite kan man ju bry sig iallafall.

Hockeyn igår blev inte alls som jag tänkt mig. Nyköping vann med 4-1 och det är sorgligt att se spelare gå in med så usel inställning och tro att det går att köra på halvfart och ändå vinna. För det är banne mig inte så enkelt som man kan tro att bara köra på högsta fart om det skulle krävas. Nyköping fick ett tidigt ledningsmål och inte ens det väckte leksingarna. Det var lågt tempo, sega passningar och oerhört lamt. Ingen agressivitet från något håll förutom från två spelare, Morten Green och framförallt Jesper Ollas. Ollas är faktiskt född i Norrköping men flyttade tidigt upp till Leksand och det var där han började spela hockey. Trots att han till hör en av de yngre i laget med sina 22 år ger han alltid järnet och visar vägen...

Tråkigt att Leksand skulle göra en sån bedrövlig insats just när jag såg dom men det är sånt man får leva med. Jag är inte särskilt orolig ändå för jag vet vad dom kan och det var trots allt kul att se hockey live igen. Nästa match som jag ser på plats blir förmodligen Rögle-Leksand i Ängelholm den 28 december. En rolig grej som hände var att en i Leksandsklacken blev så arg när Nyköping gjorde 3-1 att han kastade in sin sko på isen.. :-) Så kan det gå om man blir tillräckligt frustrerad.
Sen var det häftigt att ett par från Leksand åkt dit för att slå upp ett stort souvenirbord som var välbesökt. Själv köpte jag en mugg och en penna som går att beskåda nedan. Finns så grymt mycket man skulle kunna köpa men det gäller att hålla i pengarna ibland.




Regeringen vägrade stödja en svensk ansökan från Göteborg om att arrangera Friidrotts-VM 2011 eller 2013. Dom bästa svenska friidrottarna + tränarna svarade med att skriva ett brev till statsminister Fredrik Reinfeldt och övriga regeringen där dom förklarade hur viktigt det är att ha mästerskap på hemmaplan. Återstår att se vad det leder till. Hur som helst så blev det ändå så att det skickades in en ansökan och svaret på om det blir något VM i Göteborg kommer i mars. Ytterligare ett bevis på att den nya regeringen inte håller tillräckligt hög klass.

Inga kommentarer: