torsdag, november 09, 2006

15 vackra ord...

Tänk så mycket några få ord kan betyda, 15 närmare bestämt. Vaknade upp och fick läsa något som gjort att jag gått med ett leende på läpparna hela dagen. Ibland är jag så smart... :-)
Ännu bättre blev dagen när Marre ringde från Uppsala och lät mig få höra inledningen av Anna Ternheims konsert. Så underbara minnen som flöt fram och nästan så att en tår letade sig fram i ögonvrån. Så grymt duktig är hon! Det lät som det var riktigt bra stämning också.

Det blev en sen natt då jag satt uppe och tittade på en massa hockey, NHL. Men hockey är alltid hockey och det är grymt kul att titta på. Johan Hedberg, målvakt från Leksand, som spelar i Atlanta, gjorde tyvärr ingen bra match utan blev utbytt. Sedan vände hans lag till seger 5-4 så det lär väl dröja ett tag innan han står igen. För övrigt var det hockey på tv ikväll. Sverige-Tjeckien från Karjala Cup. Johan Backlund stod i Sveriges mål och hade inte någon av sina bästa dagar, tyvärr. Tjeckien vann med 5-4 trots att det var Sverige som styrde och ställde under större delen av matchen. Men idrotten är inte rättvis alla gånger, det finns det många exempel på.

Morfar väckte mig, ja det är rätt pinsamt att säga det men så var det faktiskt. Han gick hit med en massa tidningar som han skulle lämna. Fick lite dåligt samvete för att vi inte varit där och hämtat dom men det får bli nästa gång. På söndag lär vi väl hamna uppe hos dom då det är fars dag. På tal om det så vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på till pappa... Några förslag? Tänk på att han jobbar i en klädaffär nu. Så jag går ju knappast och köper en slips, strumpor eller så...

Mamma och jag var iväg till Expert under kvällen för att kolla in deras nya butik som smygöppnade under kvällen. Egentligen öppnar dom imorgon men nu fick några utvalda möjlighet att gå dit tidigare. Jag blev riktigt sugen på att köpa flera saker så nu gäller det att försöka få in lite pengar. En ny kamera är välbehövlig eftersom den gamla gick sönder och en bärbar dator vore inte så dum. Sen kollade jag på en Mp3-spelare som jag funderat på ett tag men väntar kanske till jul och ser om tomten kommer med den eller inte :P Mer saker som går att tänka sig är t.ex. en ny stereo och ny mobil. Så visst finns det saker att lägga pengar på, helt klart.

Annars har jag sökt ett jobb, fortsatt uppdatera hemsidor och ändrat formatet på några filmklipp som jag tänkt lägga upp på min MySpace-sida.


The wind was moving far, was coming closer
The clouds was turning raindrops in to sleep
See this white light, baby please, shadow's leaving with no names
burning with a fever I can feel
You burning with a fever that is real
Lisa Miskovsky - Little Bird

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.