fredag, november 10, 2006

It won't be long before the days are brighter

Idag har det blivit en lite snurrig dag av olika anledningar. Dels är dygnet vänt igen men sen kom det till lite andra saker också. Jag hade gärna varit nere hos Cicci nu och varit nära... Känns som att hon behövt det men det är ju inte så enkelt att ta sig ner dit bara hux flux så nu är det ju som det är. Här sitter jag och därnere Cicci. Men hon finns i mina tankar mer än vanligt.. Ja, om nu det går.

Dags att skriva lite om mina tankar om Idol, känner att det var ett tag sen. Länge kritiserade jag och även andra Erik för att han knappt platsade i finalen och han kom ju även in dit på ett bananskal men som han utvecklats. Swartling visste verkligen vad han kunde kräva när han totalsågade Erik ibörjan medan han hyllat honom på sistone. Erik har gjort en liknande utveckling som Agnes gjorde förra året. Nu menar jag naturligtvis inte att han är lika bra och att jag gillar honom lika mycket, långt därifrån, men det är roligt att se när någon som utvecklas så mycket som han gjort.

Det finns ingen annan som gjort någon liknande utveckling. Visst har Markus, Felicia, Danny, Johan och Cissi blivit bättre men inte så att det märks så tydligt. Felicia tycker jag går att kräva mer av trots allt. Jag hade visserligen Linda som favorit bland tjejerna men nu när hon röstades ut kändes det självklart att Felicia skulle bli den sista kvarvarande tjejen. Det hade varit skandal om Cissi blivit det. Felicia har legat på en jämn och bra nivå men hon knäcker inte och berör inte på det sätt som gör att hon vinner svenska folkets hjärtan. Visserligen är hon en av två som inte "hängt löst" så här långt men hon får ändå relativt låg procentsats när man tittar på vem folk tycker varit bäst varje fredag. Nu tror jag hon kan hänga sig kvar någon vecka till eftersom hon är enda kvarvarande tjej. Dom som vill se en tjej som vinnare har bara ett alternativ medan rösterna kommer fördelas på dom tre killarna. Mitt tips är att Erik eller Johan åker ut nästa gång.

Johan tog verkligen chansen idag. För första gången gjorde han riktigt bra ifrån sig och det känns som han går in för uppgiften lite mera nu. Efter att Danny åkt ut förra fredagen sa han till kvällstidningarna att han borde åkt ut istället efter han varit mindre seriös och inte gått in för det lika mycket som Danny. Just därför tror jag han gav sig den på att verkligen göra sitt yttersta för att prestera på sin bästa nivå vilket han lyckades med.

Fortfarande är dock Markus i särklass. Vilken kung han är på att behärska alla olika genrer. Han får mest jubel av publiken, mest beröm av juryn och klart mest procent i kvällstidningarnas undersökningar. Just nu känns Markus lika klar som segrare som Daniel gjorde under första året.

Några skivsläpp att avsluta med. Idol-skivan släpps på onsdag och jag ska försöka ta mig till någon signering. Amy Diamond har släppt sin tredje singel från sitt senaste album. En riktigt vacker ballad, It Can Only Get Better. Tror inte jag skrivit något om det i bloggen tidigare. Hon har en grymt bra röst som passar för just ballader och andra typer av låtar än dom popdängar hon kört hittills. Agnes andra singel, Champion, har fått nytt releasedatum. Nu är det den 22 nov. som gäller.

Let the sun refuse to shine
It won't be long before the days are brighter
If every step's an uphill climb
Carry on until they feel much lighter
Amy Diamond - It Can Only Get Better

Inga kommentarer: