onsdag, november 22, 2006

Kändis på NK

Tänkte förmedla lite av det det som hänt de senaste dagarna som jag inte hunnit blogga om.
I lördags kom Cicci hit och vi tog det ganska lugnt ända fram till kvällen då vi var på bio. Vi har snackat om att gå på bio och äntligen blev det av. Vi valde World Trade Center och blev inte besvikna. En riktigt bra film och att det är verklighetsbaserat gör ju det hela så mycket bättre. Det blir mer känslosamt och även om det inte går att föreställa sig hur hemskt det verkligen var så fick man iallafall en bättre känsla än tidigare för hur folket i New York upplevde det när flygplanen kraschade in i World Trade Center och hur räddningsarbetet gick till.

Väl hemma fick Cicci och jag lägga oss på skilda håll i huset eftersom vi fortfarande hade min faster här. Men det gick bra det med. Cicci fick äran att sova i min säng! :-)
Söndagen tog vi oss alltså upp till Stockholm. Vi hade planerat en hel del men bara hälften av det blev av, om ens det. Vasamuséet, Gamla Stan och slottet hade vi pratat om men inget av det blev av. Tiden räckte inte till helt enkelt. Vi gav oss ut på jakt efter lite saker först och när vi hittat det så hamnade vi hastigt och lustigt på NK. Och har man väl hamnat där så är det inte lätt att ta sig därifrån. Så vi spenderade några timmar därinne och därmed även den tid som vi hade avsatt för andra saker.

Medan vi gick på NK så snurrade det runt en del tankar. Framförallt på Anna Lindh och vi lyckades lokalisera vart hon blev mördad och hur hon gått och lite så... Inte så intressant kanske men dom där bilderna från NK vevades om och om i tv så det var lite intressant att se det i verkligheten också. Sen funderar jag på om jag inte är lite synsk. Åtminstone så verkar jag känna på mig vissa saker när det bara ligger några sekunder fram i tiden. Som när jag gick där på NK och funderade på om det inte var här som det var störst chans att träffa på någon kändis. Några sekunder senare går Cicci och jag förbi Titti Schultz från Rix Morgon Zoo. Lite roligt.
Sen tog vi oss upp till en häftig musik och filmaffär på översta våningen. Cicci blev helt till sig och jag med för den delen, om än inte lika mycket. Där fanns nog allt som går att hitta i film och musikväg. Alla de sorters filmer i form av vanliga filmer, tv-serier, naturfilmer, sportfilmer m.m. och musik uppdelat i utländska och svenskt i långa rader.... Där kunde vi tillbringat betydligt längre tid än vad vi gjorde.

Sen passade vi på att äta när vi var högst upp och det visade sig vara trevligare än väntat. Både Cicci och jag fattade nämligen tycke för en viss person där, så vi spanade glatt. Sen är det väldigt tacksamt att ha en flickvän som man vet var man har på alla plan. Det känns inte fel att säga att man tycker att någon annan är söt eller så för att ta ett ex. I många förhållanden leder sånt till svartsjuka direkt. Jag har själv varit med om det.

Resten av dagen har jag redan skrivit om. Så ni får läsa lite längre ner om ni är intresserade av det. Och det lär ni förhoppningsvis vara eftersom det var riktigt häftigt.
För övrigt så har jag klippt mig också för sista gången i år och ätit den första påsen med skumtomtar. Ni vet dom där rosa skumtomtarna som är så oerhört goda. Försöker alltid köpa ett litet lager av dom så jag har dom en bit in på nästa år också...

Avslutningsvis får jag passa på att säga grattis till alla Cecilia som har namnsdag idag, onsdag, däribland min flickvän. Även Cissi som är på Irland... saknar...
Och idag släpptes Agnes andra singel, Champion! En kanonbra låt där hennes röst kommer till sin rätt på bästa sätt. Köp den eller ladda hem den, lagligt!

Inga kommentarer: