onsdag, november 08, 2006

Walk the line

Lasse Winnerbäcks brev i DN blev visst väldigt uppskattat. Gick in på hans hemsida lite senare på kvällen och konstaterade att han fått ungefär 100 gästboksinlägg där folk tackade honom för det han skrev. Nån hade skrivit att han inte hade någon större koll på vilken musik Lasse spelade men han skulle ändå stödköpa hans nya skiva enbart för att han bojkottar Tv4. Återstår att se om hans skiva klättrar på albumlistan framöver.

I övrigt har det inte hänt så jättemycket. Förkylningen vill inte riktigt ge med sig och det känns lite jobbigt då jag gärna vill börja träna igen innan det kommer mera snö. Får väl se hur det går med det. Igår var jag iväg på ett styrelsemöte. Hade möten både måndag och tisdag egentligen men eftersom jag fortfarande var så pass dålig i måndags så hoppade jag det mötet. På mötet hände inget speciellt egentligen. Fortsatt planering inför framtiden nu när det är tävlingsfritt i ett par månader.

Annars har det varit en del uppdatering av hemsidor. Agnes släpper sin andra singel, Champion, nästa onsdag. En riktigt grym låt så har ni inte köpt albumet tycker jag absolut ni ska köpa singeln för där kommer hennes röst till sin rätt på bästa sätt.
Sen försöker jag utveckla ÖFIF:s hemsida en del. Jag har tänkt göra om den lite och filurar lite på vad som kan bli bäst. Det är lite jobbigt att det inte finns någon att rådfråga men det ska säkert bli bra till slut. Utseendet måste förändras lite annars är det risk att folk tröttnar på sidan bara för att den sett likadan ut i flera år.

Jag har även konstaterat att TV4 verkligen lyckats med att hitta bra serier. Tidigare har jag klagat över att det knappt finns något att se på tv men nu finns det en del bra. Anna Pihl på måndagar, House på tisdagar, Lost på onsdagar och Idol på fredagar. Inte illa! Ett ganska intetsägande men ändå intressant avsnitt av Lost ikväll. Locke mediterade och gav sig ut i djungeln på jakt efter Eko som skulle vara i fara... Och Desmond verkar ha blivit smått synsk efter smällen.

Sen är jag skyldig att berätta lite om vad Cicci och jag hade för oss häruppe. Så mycket hände inte egentligen eftersom jag blev så förkyld. Vi såg dock två filmer, Ice Age och Walk The Line. Den första hade vi sett tidigare men den går att se hur många gånger som helst, riktigt rolig och bra. Walk the line är en film man hört talas om ska vara så bra och äntligen blev den sedd. Och visst höll den vad den lovade. En musikfilm är aldrig fel och handling var riktigt bra. Sådär går det till i betydligt större utsträckning än vad man vet. Pete Doherty är ett exempel på hur det kan gå men det är många musiker som hamnar snett på ett eller annat sätt.
Annars lyssnade vi en hel del på musik. Blandad kompott som min winamp valde ut och vi konstaterade att den verkar gilla Elin Sigvardsson väldigt mycket eftersom den väljer hennes låtar ofta.

Icke att förglömma. Huddinge-Leksand 0-5!

Friday night I'll raise my
glass and say tomorrow
things will change
I can´t afford to wait
but by Monday morning
my alarm clock knows
how this story goes
and the endings the same as the start
Hot Hot Heat - Jingle Jangle

1 kommentar:

Anonym sa...

Den väljer Elin för att hon är så sööt & fullkomligt underbar!
Och ja Walk The Line var en fin film.