fredag, november 17, 2006

The Music In Me

Nu har vi faster Marianne och Sven-Olof på besök. Dom ska till min kusin som pluggar utanför Linköping imorgon så då valde dom att mellanlanda här kvällen innan och sova över. Jag har tänkt göra mycket dom senaste dagarna men jag vet inte hur jag lyckas att inte göra det. Någon löpning har det inte blivit. Dels är dygnsrytmen något skadad vilket gjort att jag inte hittat nåt bra tillfälle som kunnat kombineras bra med maten och sen är det väl lite slöhet. Men jag ska skärpa mig både när det gäller det och andra saker.

Sen hade jag tänkt gå till frisören idag. Var helt säker på att hon stängde kl. 17 men när jag kom dit så stängde hon redan 13.30, så det var bara att åka hem igen. Så nu får jag stå ut med det här långa håret i några dagar till. På måndag ska det iallafall ryka!

Igår gjorde jag ett avslöjande på Agnes-Carlsson.nu. Jag har nämligen haft koll på en låt som hon spelat in och även gjort tillsammans med två andra, som legat ute på MySpace. Den heter The Music In Me och är grymt skön. Sätter sig lätt i huvet och har ett härligt r'n'b-sound. Ni som vill lyssna kan gå in på www.myspace.com/emanuelolsson och välj låten "The Music In Me" i spelaren på sidan. Agnes chattade på lunarstorm idag och avslöjade att det planeras för en vårturné, det blir grymt kul!

Annars har det varit Idol i vanlig ordning på fredagskvällen. Jag var ganska säker på att Johan skulle åka ut efter att ha sett framträdandena. Men tydligen räckte småtjejernas röster till för att rösta vidare alla tre killarna, något jag inte trott. Därmed fick den enda kvarvarande tjejen, Felicia, lämna tävlingen och det kändes lite tråkigt. Hon har en bra röst men har varit lite för anonym tävlingen igen. Hon är visserligen glad och väldigt trevlig på alla sätt men har inte utvecklats på det sätt som jag hoppats och inte gjort något riktigt grymt framträdande som gjort att tillräckligt många fastnat för henne. Men jag hoppas hon får en karriär som artist för hon är verkligen en grymt bra förebild.

När Cissi sa att Erik kommer ta hem hela skiten efter förra veckan så tänkte jag, glöm det! Jag har hela tiden sett Markus som den självklara segraren. Men nu händer det som även hände förra året. Då dominerade Sebastian från vecka till vecka men Agnes var den som utvecklades hela tiden medan Sebastian stadigt låg på en höga nivå. Det fick till följd att Agnes steg i popularitet och till slut var det hon som stod som segrare. Något liknande hade krävts i årets Idol om en tjej skulle gått långt för trots allt har killarna en stor fördel av alla tjejer som röstar. I årets final är det killarna som utvecklats mest. Tjejerna var dom klart starkaste under audition och kvalprogrammen men sen är det inte många av dom som utvecklats. Jag trodde på Linda men hon blev bortröstad alldeles för tidigt. Sara kunde säkert utvecklats en del men hade aldrig räckt hela vägen. Det jag vill komma fram till är hur som helst att jag tror att Erik har en bra chans att vinna alltihop. Något som kändes helt otänkbart ibörjan av finalen, han var ju faktiskt nära att missa den. Men det är grymt kul att se en sån utveckling som han gjort.

På tal om Sara så är skivan "Det bästa från Idol 2006" släppt och ni som inte vill ladda hem skivan kan gå in på www.homedownloads.com och ladda hem Saras "Forever Young". Hon gör den så enormt bra med sin sköra röst. Måste försöka ta mig till en signering av den där skivan.

Inga kommentarer: