tisdag, november 28, 2006

Säsongens första hockeymatch!

Måndagen blev ganska lugn. Valde att ta igen mig efter helgens bravader. Såg mest på tv, Anna Pihl, hockeykväll och lite andra saker. Fixade med Agnes hemsida i vanlig ordning. Det händer mycket runt henne nu och nu börjar årets alla omröstningar också. Rockbjörnen och Årets Låt på Mix Megapol pågår just nu. Sen kommer Grammisgalan och allt vad det är framöver. Ska bli roligt att se hur det går för henne och en del andra artister. Ni som följer bloggen kan nog gissa er till vilka jag menar.

Hann inte med så mycket under tisdagen innan det var dags att åka iväg till Tjalvegården för möte om målsättningar inför 2007. Det gick ganska bra för oss även om det tar tid om det ska göras seriös och det ville vi den här gången. Har varit lite si och så med det dom senaste åren och det är bra att ha mätbara mål för verksamheten annars är det svårt att jämföra med hur det varit tidigare.

Hade tänkt se House när jag kom hem men tvn var upptagen så jag fick ägna mig åt andra saker. Åt i lugn och ro och snackade lite med folk på msn. Sen har jag fortsatt att ladda upp lite låtar på min MySpace så nu kan ni titta på klipp från Snäckans och Jessicas uppträdande när dom var här i Norrköping för en månad sen och även se ett klipp från när jag såg Magnus Carlsson i söndags. Han ska för övrigt komma hit igen imorgon, till en bilfirma som har jubileum. Får se om jag hinner med att dra dit en sväng innan jag åker till Nyköping.

Jag ska nämligen på säsongens första hockeymatch imorgon. Ni som känner mig vet att jag är ganska galen i hockey och det är ganska pinsamt att jag inte sett någon match tidigare live. Jag har sett hockey ganska kontinuerligt ett antal år nu så det är nog 7-8 år sen som det tog så här lång tid innan jag kommit iväg på någon match. Men nu är det dags att ta fram den blåvita matchtröjan från garderoben och leta upp halsduken och styra mot Nyköping och matchen Nyköping-Leksand. Ska bli grymt kul! Spännande att se hur bra laget är och vilka som utmärker sig. Jag har givetvis följt laget på ganska nära håll under säsongen men är ändå helt annorlunda att se matcherna live. Så det blir en höjdare... Hoppas bara att Leksand vinner.

Kan även skryta lite med att jag gjort årets första julpyssel. Jag som aldrig gillat att pyssla har gjort en pappersgran. Var meningen att jag skulle skriva ett brev i granen men jag märkte att jag ville skriva mer än vad som fick plats i granen så det blev ett vanligt papper i stället. Återstår att se vad jag gör av den nu.

En enda dag återstår av november. Helt otroligt hur snabbt tiden går. Nu drar det ihop sig mot jul. Ni har väl skaffat julkalender? Ja, jag tänkt väl det... :-)


Today must have been one of the strangest days
I found a place where I could stay
And people say that it will kill me,
But they don’t understand
People never do, but it makes sense to me
To be senseless to change my plans for you

It’s a new secret I have found
And I'm off solid grounds for you
Anna Ternheim - My Secret

Inga kommentarer: