lördag, november 11, 2006

Gitarren och jag...

Äntligen har jag fått upp alla videos som jag ville ha på min MySpace sida. Det tog sin lilla tid men det fick det allt vara värt. Så nu går det att spana in små videoklipp på Winnerbäck, Anna Ternheim, Carola, Agnes, Ola och Patrik Isaksson. Nu ska jag bara fixa lite bilder där också så ser det riktigt bra ut sen. Större delen av dagen har faktiskt gått åt till att fixa saker vid datorn. Har gått igenom lite bilder och sånt också. Rensat ur en del och skapat lite mer plats på datorn. Den blir allt slöare och jag börjar misstänka att det beror på att jag laddar hem så mycket.

Sitter här med en cider och lite chips och lyssnar på musik. Just nu snurrar Elin i högtalarna. Jag vet att jag skrivit en del om henne tidigare men det kan inte nog påpekas hur mycket jag längtar efter hennes nya skiva. Återstår att se när den behagar dyka upp. Tänker tillbaka på en del roliga minnen som hänt under sommaren och hösten. Så grymt mycket roligt det hänt. Sen kunde vissa saker blivit bättre men det går inte att få allt.

Såg lite på hockeyn idag också. Sverige förlorade mot Ryssland med 5-4. En rätt okej match om det inte varit för sista perioden där dom släppte in fyra mål. Erik Ersberg som jag följt en del i utveckligen gjorde landslagsdebut i målet och gjorde bra ifrån sig. Såg lite passiv ut vid ett par av målen men det var inte så mycket att göra åt dom. Blir nog lite mer hockey inatt. Är kul att kolla in NHL, särskilt som det är en del svenskar där. Sen är det så ruskigt högt tempo emellanåt. Men sen är det ju världens bästa hockeyliga också.

Har även lyckats konstatera att Emmy har en halv musikaffär hemma. Frågan är mer vilka instrument hon inte har än vilka hon har. Hon hade iallafall en blockflöjt. Det instrument som dom flesta tydligen verkar börja med innan dom inriktar sig på något roligare. På tal om det var det grymt längesen jag spelade gitarr. Har tänkt åka till biblioteket nån dag och låna ett par notböcker. Är grymt kul att sitta och spela lite för sig själv.

Hur är det med S, L och C? Skulle dom bli glada om jag hörde av mig. Förmodligen en dum fråga.
Och glöm nu inte att det är Fars Dag imorgon söndag. Gratulera och visa hur mycket ni tycker om era pappor.

http://www.myspace.com/smacke_

Sometimes the world can seem so big and make you feel so small
Sometimes it feels like all you do is trip and fall
What gives us strength to keep it going when we hit the wall
to get up every morning ready to give it all
Agnes - I Believe In You

Inga kommentarer: