fredag, september 01, 2006

GIrl Laying Down

Den lugna veckan har fortsatt på samma sätt även under fredagen. Hade tänkt klippa mig idag men vaknade rätt sent och sen blev det inte av. Fastnade med lite folk på msn och ville inte avbryta mitt i allt. Om jag gjort det hade jag dessutom missat när dom spelade Agnes nya singel, Kick Back Relax! på radion. Satt och prata med Elli och försökte förklara hur My Space fungera när jag fick höra låten och blev helt till mig. Drog några moves och sen försökte jag samla mig igen vilket inte var det lättaste. En grymt skön låt som sätter sig direkt i huvet. Ni som inte hört den kan ju gå in på www.myspace.com/agnescarlsson så börjar den spelas nästan direkt. Passa på att lyssna på Champion också, där får ni höra hur Agnes röst utnyttjas på bästa sätt. Härlig känsla i den låten. "Agnes har varit med i produktionen och har hittat sitt eget sound" var delar av den text som stod till hennes promosingel som gått ut till radiostatioerna.

Har varit både seriös och oseriös när jag pratat med folket. Ibland är det verkligen inte lätt att förstå sig på folk. Omedvetet kan vissa ställa till det mer än göra saker och ting bättre när dom försöker hjälpa. Och varför är vissa så bra på att beklaga sig utan anledning?
Hur som helst så har det varit en del givande samtal men det smärtar att se Dig så lessen... Jag hoppas verkligen att du lyckas komma över det här utan att må alltför dåligt.

Och sen har jag ju sprungit mitt första träningspass på bana på jag vet inte när. Och då snackar jag om en sån bana som är på en friidrottsarena. Körde som jag tänkt från början 3x1000 m och började med 3.40 på första. I efterhand var det lite väl snabbt eftersom dom andra gick på 3.45 och 3.51. Höll på att spy när jag sprang andra gången och valde att gå ut lite lugnare för att undvika det i sista loppet. Det kändes ganska bra trots allt även om det var ovant och något segt. Saknar den rätta snabbheten i benen. Men den lär ju komma bara jag får träna på ordentligt ett tag till. Det mest positiva var dock att jag inte hade ont någonstans under hela träningspasset. Varken i vaden, foten eller låret som plågat mig från och till under sommaren. Så nu är det bara att köra vidare och hoppas på det bästa.

Och Emmy och min syrra verkar ungefär lika rädda för spindlar. Kan förstå att Emmy gick ifrån sin biologilektion om dom höll på med en massa småkryp för det är inte kul när man är livrädd för dom. Sen ropar syrran ikväll, när halva huset gått o lagt sig, och jag förstod nästan direkt att det handla om en spindel för hon lät livrädd. "Jag vågar inte gå o lägga mig om du inte hittar spindeln och dödar den" Precis så som Emmy tänker och som tur är så lyckades jag göra det också. Men det är inte lätt att ha spindelfobi.

Har laddat hem Anna Ternheims singel, Girl Laying down, från CDON också. Annas sound och texter berör verkligen. Det dova lite mörka till hennes enormt fina röst. 25 dagar kvar tills hennes skiva släpps! Desto tråkigare är det att Agnes skiva blivit försenad ytterligare en vecka så det nya realeasedatumet är satt till den 11 oktober. Den går att förhandsboka på CDON och få signerad om ni gör det innan den 15 september. Och bara för att fortsätta snacket om skivor så tänkte jag rekommendera två nya som kommit ut nyligen, Lisa Miskovskys Changes och tyska Axel Rudi Pells Mystica. Den sistnämnda är lite metal, hårdrock och grymt häftiga gitarrsolon.

The summer was gone, the roads were crowded
The sky was grey, the sun was clouded
Changing, I was changing

Time was just a word
I never said that I was smart or clever, you said

Come and take me by the hand
(If only for a little while)
Come and take me by the hand
(I only wanna make you smile)
Come and take me by the hand

Lisa Miskovsky - Take Me By The Hand

Inga kommentarer: