torsdag, september 07, 2006

Jag kommer alltid att vara där...

När jag vaknade idag kändes det fortfarande ganska segt i kroppen men jag hade fortfarande ett visst hopp om att kunna vara och tävla. Timmarna flöt iväg alltmer och till slut valde jag att avstå. Antingen ska man kunna ge allt eller så struntar man i det. Det är vad jag tycker och jag hade förmodligen inte kunnat göra mig själv rättvisa utan fått slita mig igenom dom 5,3 kilometerna och det hade inte varit kul på den banan. Men jag var iallafall alldeles för nyfiken för att inte åka dit. Givetvis smärtade det lite när jag såg löparna springa iväg och jag själv stod där bredvid men det finns som jag skrev igår en viktigare tävling framöver. Vi har två sektioner i min friidrottsklubb, förutom friidrott även orientering och varje år är det en kamp om vilken sektion som är bäst. De senaste åren har friidrotten vunnit och så blev det även i år. Vi har både bra ungdomar och många äldre "gubbar" som springer och då är det inte lätt att slå oss.
Efteråt blev det fika och vår sponsor, Hemköp, hade dukat upp ett stort fruktbord som jag naturligtvis passade på att ta lite av.

Annars har jag äntligen tagit mig till en frisör och klippt mig. Kändes oerhört skönt att bli av med det långa håret som jag stört mig på så länge. Så nu slipper jag beklaga mig över det som jag gjort lite. Och idag var det sista programmet av första audition i idol. Nu är 100 st. uttagna och en av dom kommer att bli idol 2006. Jag har hittat en hel del favoriter redan men det är bara tjejer. Tycker det varit väldigt få killar men det är möjligt att det har blivit en Agnes-effekt sen hon vann förra året. Nu är det dessutom bara 33 dagar kvar innan hennes andra skiva kommer! Och så har jag passat på att förhandsboka Anna Ternheims skiva som kommer den 27 sept.

Väl här hemma sen har jag fortsatt att sätta mig in i datakurserna. Jag borde redan ha gjort en del har jag konstaterat men jag kan nog komma ikapp. Helt dum i huvet är jag ju inte när det gäller datorer och att lägga ut hemsidor. I ena kursen ska jag faktiskt lägga upp en blogg och skriva en del uppgifter i den, mer om det lär väl komma här senare.
Trevligt var det att prata med Agnes på msn. Jag saknar och har saknat dig...
Sen har jag planerat helgen med lite folk. Har försökt att ordna så jag kan komma iväg lite tidigare från tävlingen på lördag, annars kan det bli lite väl tight om tid. Ska iallafall bli oerhört roligt!

Sen blev det lite mer allvarligt och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det här. Jag blir frustrerad, lessen och förbannad. Vad kan jag göra? Vad ska jag göra? Vad bör jag göra? Vad vill du och du? Känns inte som någon kan ge mig något bra råd heller för det här är alldeles för känsligt. Och J. tro inte att jag kommer försvinna ifrån dig, du är inte ett dugg mindre värd... Jag lever alltid efter att alla är lika mycket värda. Sen lever vi tyvärr i ett samhälle där det kanske inte verkar vara så. Om jag bara kunde skulle jag ge dessa hemska människor vad dom förtjänar...

Jag är där,
jag kommer alltid att vara där
Mm, Jag är här
Jag kommer alltid å vara häär

Vilket håll du än går,
Vilket håll du än går
Så följer jag med
Mmm...
Vilket håll du än går,
Vilket håll du än går
Så följer jag med
Per Gessle - Vilket håll du än går

Inga kommentarer: