fredag, september 22, 2006

Jocke Berg gillar KB

Jag glömmer ju det jag lovar att skriva om. Nu ska jag iallafall förmedla ett par citat från herr Jocke Berg i kent som skrivit en del seriösa och mindre seriösa saker på kents forum under den senaste veckan.
I söndags skrev han följande förklaring till vad låten Kallt kaffe handlar om:

Den är baserad på fyra fotografier på mig och min mamma på vinterpromenad utanför torshälla(lite bortom Torsharg).
Jag är typ ett år gammal och har en brun samemössa på mig(alla 70talister vet vad jag menar om det nu finns några kvar här).
Dessa foton var också "omslag" till tidiga demos som jag klippte&klistrade ihop -93/94.
Sen sammanföll själva textförfattandet med en period då mina kontaktlinser funkade skitdåligt.
För mycket cigg å sena nätter kanske?
Därav ögonen som gör ont.
Kände plötsligt för att berätta detta och jag skiter i om ngn tycker att jag förstör låten.

Nästa grej kom i tisdags då han gjorde en lång lista på skivor som inspirerat kent och han själv när han skrivit sina låtar. Sen kom han på sig själv med följande:
Clash för i helvete.
Jag glömde Clash: Allt utom CutTheCrap.
Glömde en miljon band..Skit också.
Glöm listjäveln.
Det är bara Bloggtöntar som håller på med listor.

Inte för att jag håller på med listor i min blogg men nu måste jag nog överväga om jag över huvud taget ska fortsätta blogga. Vill ju inte vara en bloggtönt :P

Igår skrev Jocke följande om klubbspelningar. Riktigt roligt att han gillar KB i Malmö:
Jag gillar också KB.
Det blir bara så sjuktsjukt många spelningar om man ska lira den storleken en hel turné.
Annars (om man ska alternera mellan stora och små gig) får man ha en extremt flexibel rigg och det kräver också bra planering.
Tycker att 1500-3000 pers kan vara grymt om lokalen är bra.
Klubb är ju den absolut bästa förutsättningen för ett bra gig.
Alla ser bra, ljudet är hanterbart och man får sälja en öl eller två.

Inga kommentarer: