onsdag, september 20, 2006

Kick Back Relax!

Idag, onsdag, är det release i skivbutikerna för Agnes nya singel Kick Back Relax! Det är bara att hoppas på det bästa. Signeringsturnén lär ju göra att den säljer en del men jag hoppas verkligen att den kan hålla sig högt uppe på singellistan under flera veckor. Jag var själv nere på stan en sväng idag för att köpa den och Anna Ternheims singel men ingen av dom fanns. Ett hål gapade tomt i hyllan och det är mycket möjligt att Kick Back Relax! stått där för dom borde ha fått in den. Vi har ju så få skivbutiker i stan nu så Åhléns borde ta in det mesta. Kanske får ta en tripp ut till Hageby och spana in deras skivbutik. Det går visserligen att handla på nätet, det är väl därför fler butiker tvingas stänga tillsammans med fildelningen, men det är så mycket mysigare att gå runt i en skivbutik och titta och fynda.

Anna Ternheim släpper sin skiva om en liten vecka. Så snart får man äntligen lyssna på hennes mästerverk igen. Hon har synts mycket i tv dom senaste dagarna. Igår var hon med i kulturnyheterna i SVT och ni som missade det inslaget kan det här:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52599&a=663827&lid=puff_663829&lpos=lasMer

Där pratar Anna om skapandet av sitt nya album men även om fildelning, luddiga skivomslag m.m. Under onsdagen var Anna med i Studio Virtanen på TV8. Ni som inte såg det kan leta efter repriser för det ska visst gå några såna. Själv saknar jag ju kanalen men hoppas få se det ändå inom en snar framtid. Det är skönt att det finns personer i min omgivning som håller ögonen öppna för min skull, i det här fallet Cicci och Anders.

På tal om Cicci så åker hon till Rom imorgon. Hon ska dit med jobbet och tillbringa veckoslutet i den vackra italienska huvudstaden. Det blir säkert riktigt roligt. Sen tänkte jag passa på att göra reklam för hennes bilddagbok. Där går det att hitta en hel del konsertbilder från sommaren och en del andra trevliga bilder,
http://pepsi83.bilddagboken.se/
Egentligen kanske jag också borde börja med bilddagbok för det är så mycket enklare att förmedla bilder den vägen. Jag har ju tagit ett gäng i sommar som jag gärna skulle dela med mig av men det blir ju inte att man orkar lägga upp dom i bloggen. Skulle säkert vara lättare i en bilddagbok men samtidigt tar det ju tid och jag vet inte om jag vill engagera mig i en sak till.

Dalarnas tredje bästa friidrottare, efter systrarna Kallur, och svenska rekordhållerskan i stav, Kirsten Belin, har bestämt sig för att sluta. Hon har dragit med enorma skadeproblem i ryggen och benet, ischias, under säsongen som vägrar ge med sig och nu känner hon att hon tappat all motivation. Tråkigt, tråkigt...eftersom hon bara är 25 och har mycket kvar att ge men det är samtidigt smart att tänka på framtiden också så hon inte blir helt förstörd i kroppen av allt elitidrottande.

Och så har jag redan fått höra ett förslag som jag gillar från KD som kan slå igenom nu när alliansen tagit makten. Lärarna ska få mer makt i skolan. Som det är nu är lärarna maktlösa när eleverna sätter sig på tvären men nu kommer förslag om att lärarna ska få ta ifrån eleverna bl.a. mobiltelefoner och att dom dessutom ska få agera lite mer mot eleverna utan att riskera att bli anmälda. Det är ett steg på vägen mot en lugnare och tryggare skola för alla inblandade parter.

Återkommer med några rader om kvällens idol i en blogg imorgon. Känner att jag redan skrivit en hel del och när jag börjar skriva om idol riskerar det bli en hel del.
Den person som skrev följande till mig kan känna sig stolt för du har otroligt sunda värderingar och har fått mig att tänka:
men det måste ju synas att man tror på sig själv, annars kommer man ju fan ingenstans

Inga kommentarer: