tisdag, september 12, 2006

Stockholm Del 2

Då ska jag väl fortsätta skriva om resterande delen av tiden i Stockholm. När Agnes uppträtt valde stora delar av sällskapet att dra sig undan för att kunna träffa Agnes bakom scenen. Jag, Cicci och Erik stod dock kvar och såg Marit Bergman. Hon slängde för övrigt ut en av dom rosor som vi slängt upp på scen, men som tur var inte någon med kort på. När vi väl kom loss från allt folk så hade Agnes redan hunnit försvinna men det spelade ingen större roll. Hur som helst så lyckades vi iallafall få tag på alla rosor och kort igen så att Mia kunde ge dom till Agnes när hon träffade henne dagen efter.

Sen var det dags för sällskapet som skulle sova hos Marre att bege sig mot centralen för att hämta ut väskorna, dvs. jag, Cicci, Emelie och Sara. Och sen återstod bara färden mot paradiset, Liiidingö :P Först tunnelbana och sen tåg och så var vi framme. Klockan var nog strax efter tolv när vi anlände så det var lite mörkt för att se så mycket av huset men det man såg var fint och dagen efter när vi såg lite mer gick det att konstatera att det såg riktigt trevligt ut och låg fint vid vattnet. Det är nog svårt att få det så mycket bättre.

Vi tittade runt lite, tittade på bilder, förberedde oss för natten och så innan vi satte/la oss för att se Brokeback Mountain. Vissa hade sett den tidigare, och vissa älskade den medan andra inte gillade den... Vad jag hört innan så skulle den ju vara bra och visst var den det... En riktigt bra story med ett ganska oväntat slut, utan att avslöja för mycket. Man fick sig lite tankeställare om hur man själv skulle agera i ett liknande läge och det är alltid lika jobbigt när barn ska komma i kläm. Sen fick man ju filmen kommenterad av en viss Marre under tiden... Vissa saker var nog bra att få förklarat.. Och Emelie hur gamla var barnen egentligen? Lätt sju eller? Sara somnade ifrån filmen relativt snabbt och gick och kröp ner i sängen istället.


I det läget hade ju natten bara börjat för oss andra. Jag sov två timmar under natten och ändå så lyckades jag hålla mig vaken en bra bit in på natten. Vi började prata om hemsidor som hade med Agnes att göra, förbättringar och utveckling. Flicka 11 och Flicka 12... :P Sen kom vi in på konserter, skola, jobb... Ja, vad prata vi inte om egentligen? :P När klockan var 3 pratade vi första gången om att lägga oss, lika så vid 4 men klockan hann bli 5 innan vi sa godnatt och lade huvet på kudden. Somnade nästan direkt och var fruktansvärt seg när klockan ringde halv elva.

Vi tog oss iallafall upp, åt lite frukost, hälsade på Marres päron och såg oss omkring lite mer innan det var dags att bege sig. Vi tog oss in till stan och strövade runt där lite, turistade. Såg bl.a. Stureplan. Det var skönt att få ta det lite lugnt. Vid sex var det dags för Cicci och mig att ta avsked från dom övriga och bege oss mot bussen som skulle ta oss hem till mig. Väl här hemma så var jag totalt borta kändes det som. Kroppen skrek efter sömn men vi satt iallafall uppe ett par timmar vid varsin dator innan vi fick några timmars skönhetssömn. Cicci skulle nämligen åka hem halv nio så det var bara att gilla läget och ta sig upp tidigt ännu en morgon. Jag skjutsade ner Cicci till tåget, vinkade av henne och begav mig hemåt igen för att krypa ner i sängen. Äntligen fick jag sova ut lite! Borde ha fixat med datakurserna men i det tillståndet som jag var i då hade jag ändå inte orkat. Sen hade jag ju ett styrelsemöte att tänka på som jag behövde vara pigg till...

Och nu har jag varit på styrelsemöte två kvällar i rad, både måndag och tisdag. Huvudstyrelse igår och friidrotten idag. Båda mötena var bra även om friidrottens alltid är roligare. Och imorgon gäller det... Anna Ternheim i P3-studion. Ni andra kan ju se allting på deras hemsida, http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/index.asp?programID=2536

Inga kommentarer: