torsdag, september 21, 2006

Sweet Dreams

Idol har tagit sig igenom de fyra kvalprogrammen och åtta finalister är klara. Nu återstår en kvalomgång under fredagskvällen som lär bli riktigt dramatisk. Då ska de 12 som inte gått vidare förbereda sig för ett andra uppträdande, men endast sex av dom kommer få sjunga. Måste vara grymt jobbigt att sitta där i direktsändning och inte veta om man ska få sjunga eller inte och i glädjen över att få sjunga ska man samla ihop sig och leverera något bra som kan räcka till en finalplats. Det ska bli intressant att se hur dom hanterar den situationen. Ingen av mina största favoriter finns bland dom utslagna även om jag gärna skulle se att Cosima gick vidare. Men jag är inte helt säker på att hon kommer få sjunga. Det är grymt tufft bland tjejerna. Varför denna jämställdhet.

Det visade sig ännu en gång att tjejerna är bättre när flera av killarna gjorde bort sig under torsdagen. Att Johan och "Snäckan" gick vidare var inte särskilt märkligt då dom andra inte utgjorde någon större konkurrens. Möjligen att Erik kunde hotat men han får nog en andra chans. Bland tjejerna var det tufft igår. Felicia gjorde ett av sina sämre framträdanden men gick trots det vidare. Och sen var det grymt kul att Sara tog sig till final. Gillar hennes röst och det sätt som hon framställs på så hon blir intressant att följa framöver. Att Cissi röstades ut tycker jag inte är så märkligt som så många andra. Jag tror inte att hennes attityd och tatueringarna går hem hos svenska folket.

Nog om idol. Så här långt är iallafall Linda min favorit men det kan säkert ändras för förra året hade jag ännu inte fått upp ögonen för Agnes vid den här tiden. Idag har jag suttit och fixat en del med hemsidor. Det tar enormt mycket tid att få ordning på allt. Har fått upp en artikel om Skol-SM i friidrott som gick under förra helgen där de östgötska friidrottarna gjorde bra ifrån sig. Sen har jag varit ute och sprungit för första gången på två veckor. Motivationen försvann lite men nu gäller det att fokusera på nästa tävling och komma väl förberedd till den. Det kändes helt okej och jag tyckte att kroppen svarade ganska bra när jag tryckte på lite.

Och Emmy klarade sig utan men från cykelturen i skolan. Hon vägrar cykla mer i hela sitt liv men det kanske går över en vacker dag, vad vet jag. Och hon har iallafall hamnat i en grymt härlig klass där alla verkligen tar hand om varandra. Sen är jag givetvis väldigt glad för din skull. Du är verkligen värd att ha någon som betyder något speciellt för dig.

Cicci har kommit fram till Rom och verkar ha det bra där. Hon har varit runt på stadstur där och säkert sett en massa trevliga saker. Förhoppningsvis får hon se Roms Olympiastadion, en grymt mäktig arena.

Sen har jag glömt att berätta att jag hörde på Björne häromdagen, på P3 Deluxe alltså. Riktigt roligt och jag förstår verkligen att han hatar snigel! Humor mina vänner...

I liked your smile dear, don’t let it die here
Now, close your eyes and sleep

And dream your sweet dreams my darling
You’ve got a head full of stories you can sell

Maybe I did save you from that darkness baby
But I couldn’t save you from yourself
Lisa Miskovsky - Sweet Dreams

Inga kommentarer: