lördag, september 16, 2006

Felicia idol 2006?

Då är vi framme vid dagen innan valet. Det svenska folket ska avgöra vilka som ska regera landet de närmsta fyra åren. Visst kan man vara besviken på den regering som bestämt nu men jag tror inte det blir bättre om vi byter. Utifrån den livssituation jag är i just nu så har jag väldigt svårt att se hur alliansen ska få min ekonomi och mina levnadsvillkor bättre. Åtminstone med dom förslag som lagts före valet. Men vi får väl se hur det blir. Förmodligen får vi ett maktskifte och jag hoppar inte jämfota av lycka över det precis.

Idol är framme vid sista uttagningarna innan finalen. Nu återstår bara 20 st och det finns flera som sjunger riktigt bra. Felicia och Jessica hoppas jag kan ta sig till final. Felicia lär göra det om hon sjunger som hon gjort hittills. Sen tycker jag det är lite märkligt att juryn tar ut 10 tjejer och 10 killar till sista kvalprogrammen. Genom alla auditions som var klagade dom på att det inte fanns tillräckligt många bra killar och dom snackade om Agnes-effekt m.m. Det finns flera tjejer som förmodligen skulle klara sig bättre än åtminstone 2-3 av dom killar som gått vidare. Men det är väl spelets regler att allt ska vara jämställt. Sen kan folk säga vad dom vill angående Ville och hans historia där han gått ner extremt mycket i vikt enbart för idol, men han har inte det där som krävs för att bli en artist. Åtminstone inte just nu.

Fredagen och lördagen har annars varit ganska lugna. Fredagkvällen blev dock väldigt intensiv då avslutande debatten inför valet, idol och P3-kvällen på radion gick samtidigt. Valde faktiskt debatten, det låter säkert väldigt tråkigt, men lite politiskt har jag alltid varit, och det är ju en fördel om man vet vad man röstar på. Gillar inte folk som redan på förhand bestämt sig för ett parti som dom alltid röstat på oavsett hur deras politiska program sett ut. Spelade in P3-kvällen även om jag hörde på det viktigaste och idol har jag sett på under lördagen.

Annars så har jag börjat få panik över skolan och lite andra saker som jag inte får gjort. Jag måste få ordning på min dygnsrytm och jag måste bli mer effektiv. Det håller inte att slänga bort en massa tid på onödiga saker längre utan nu måste jag få en del saker gjorda oavsett om jag vill eller inte. Jag trivs ganska bra med mitt liv men nu vill jag snart ta ett steg till och vad det innebär kan nog dom flesta räkna ut.

Och Agnes har blivit hela skolans idol! Åtminstone så är det vissa som fått för sig att hon är Agnes Carlsson och vill att hon ska sjunga haha! Riktigt flummigt och galet kul! Och sen säger jag bara 17-0! En fotbollsmatch kan tydligen innehålla fler mål än en hockeymatch.

Imorgon jobbar jag med valet. Ska ta emot röster... Lite pengar är alltid nyttigt särskilt som det kommer en och annan utgift framöver. Sen hoppas jag att det inte blir alltför sent... Man blir totalt slut i skallen av att sitta och räkna alla dom där rösterna.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.