tisdag, september 19, 2006

Idol-Agnes...

Skulle ha skrivit lite redan igår men nu blev det inte gjort så det är på tiden att jag får ner några rader nu. Arbetade ju med valet i söndags och det gick bra trots att jag var sjukt trött när jag åkte hem klockan halv tolv. För det tar faktiskt drygt tre timmar att räkna alla röster, trots att vi var åtta stycken som hjälptes åt. Var ungefär 1375 röster att räkna +- 10 st beroende på vilket val det gällde. I stort sett alla röstade i riksdagsvalet sen var det något färre i kommun och landstingsvalet. Trots att jag var trött så var det jag som tog lite initiativ till att sammanställa allt under rösträkningen för att se så allt stämde i jämförelse med röstlängden. Jag gillar ju siffror så jag trivdes ju ganska bra. Som ni redan vet så ville jag inte att vi skulle få någon ny regering men tyvärr var det ju det som hände. Jag läste ett inlägg på aftonbladet som jag kan instämma i, ”Alliansen vill halvera förmögenhetsskatten och sänka A-kassan vilket ökar klassklyftorna, kan inte fatta att inte fler har sett igenom det”. Jaja, jag ska inte döma ut något på förhand men det känns inte helt bra i alla fall.

Annars har jag fått lite panik igen över framtiden. Studier, jobb, flytt m.m. Ska inte gå in på det så djupt men det blir lite jobbigt när man märker att folk i ens närhet rör på sig. Samtidigt tycker jag att folk har lite för bråttom i vissa fall. Det är många som väljer att flytta ihop med sin pojk/flickvän ganska snart efter att dom blivit tillsammans. Givetvis är det lockande och roligt om det lyckas men det finns många exempel på att det gått mindre bra. Och är det för att folk har så bråttom som hälften av alla äktenskap kraschar? Nu ska ni inte tro att jag tvivlar på Ciccis och mitt förhållande för den tanken har aldrig slagit mig. Vi har det kanonbra!

Har uppdaterat hemsidor en del under måndagen och tisdagen. En hel del resultat har lagts in i statistiken men nu börjar ju friidrottssäsongen gå mot sitt slut så det avtar allt mer. Ska bli skönt att få lite mer tid över för jag känner att det tar lite för mycket tid ibland. Samtidigt är jag fortfarande alldeles för ineffektiv med vad jag gör men det ska bli bättre på den punkten.

Sen har det blivit lite tv-tittande. Idol har genomfört två kvalprogram och det jag skrev häromdagen har jag verkligen skäl att poängtera ännu en gång. Tjejerna håller en betydligt högre nivå än många av killarna så det är väldigt tråkigt att dom väljer att köra jämställt med tio tjejer och tio killar. Förhoppningsvis kan det bli 6 tjejer och 4 killar i finalen + ev. wildcards. Kul att Linda och Jessica gick vidare i första kvalprogrammet. Jag fastnade för Jessica direkt under hennes första audition då hon sjöng Because of you. Hon ser inte ut som en popstjärna och har en klädstil som är ganska bedrövlig men förhoppningsvis kan hon utvecklas. Linda knäckte rejält och hennes hesa röst kan föra henne väldigt långt. Topp 3 som det känns just nu, sen kan mycket hända på vägen. Bland killarna så var det bara Markus som sjöng riktigt bra i dagens kvalprogram. Danny sjöng nog sämst men gick vidare på utseende och charm. Förhoppningsvis på det han presterat tidigare för då har han visat upp en riktigt bra röst.

Sen är det lite roligt att Agnes och jag pratade innan idol om att jag kanske inte skulle våga se så mycket på idol för att jag var rädd att hitta en ny Agnes. Bara därför så dyker Cosima upp som är grymt lik Agnes både till utseende och som det verkar även till personligheten. Hon sjunger ganska likt också men har en något mörkare röst en Agnes som dock verkar ganska spännande. Hoppas få höra och se mer av henne även om jag tror att flera andra har större chans att gå långt. Tjejernas kvalprogram under onsdagen lär bli grymt. Där finns det åtminstone fyra tjejer som sjunger riktigt bra och minsta lilla fel kan innebära att man blir bortröstad. På tal om Agnes så är Palm fortfarande idol på skolan. Småungarna vill att hon sjunger och hon skyller på att hon är förkyld och behöver vila halsen. Sen får hon en massa kramar också, haha! Riktigt gulligt det där även om ungarna är oerhört korkade som kan tro att det är Agnes Carlsson.


Sen har Jocke Berg slagit till igen med en massa roliga inlägg på kents forum. Stor underhållning att läsa saker som han skrivit. Återkommer med bakgrunden om låten ”Kallt kaffe” i morgondagens blogg.

Inga kommentarer: