onsdag, september 06, 2006

Jassi 13 år - Biljetter till Anna

Grattis Jassi på 13-årsdagen! Äntligen är du tonåring! Och så hoppas jag att du blev glad för presenten du fick av mig :-) Jag vet att dagen inte riktigt blev som du helst av allt hade velat, men jag hoppas att jag lyckades få dig att le några gånger iallafall. Och nu vet jag att du kan räkna matte, även om du kanske inte vill erkänna det själv.

På tal om matte så måste jag skryta lite om mig själv. Jassis mattebok, som visserligen inte kommit än, heter Matte Direkt och den boken betyder lite extra för mig. Boken är anpassad för årskurs 7-9 och i ett av proven till boken så används en bild på Susanna och Jenny Kallur som jag tagit. Redaktören till matteboken mailade mig och fick tillstånd och som tack fick jag några matteböcker + cd-skivan med alla prov.

Dagen har inte varit någon höjdare annars eftersom jag känt mig riktigt seg och matt. Har fått lite symptom på förkylning och det är ju egentligen det sista jag vill just nu. När jag tränat så målmedvetet och siktat in mig på att springa klubbmästerskapen så kommer det här dagen innan. Det är rätt typiskt men inte mycket att göra åt. Jag har en viktigare tävling i slutet av oktober och då vill jag verkligen vara frisk. Men jag har inte gett upp hoppet riktigt än. Som det känns nu lär det nog inte bli nånting. Annars har jag börjat ta till mig lite av dom datakurser som jag ska gå i höst. Jag har suttit och lyssnat på några föreläsningar om html och css och nu gäller det att försöka få ihop några mallar för hur webbsidan ska se ut som jag ska göra.

Dagens stora grej, efter Jassis 13-årsdag, var det mail som låg och väntade på mig när jag vaknade. Jag har nämligen vunnit biljetter till Anna Ternheims exklusiva livespelning av nya skivan i P3 nu på onsdag. Vet dock inte riktigt vem som vill och kan hänga med mig. Cicci hade givetvis varit det givna valet eftersom hon är helt galen i Anna men hon jobbar och har inte någon möjlighet att gå. Det andra som jag spontant kom att tänka på som jag vet gillar Anna är Agnes men hon går ju i skolan och det ställer ju till det. Så nu är det bara för frivilliga att höra av sig så kanske just Du får hänga med. Men jag kan naturligtvis inte lova nånting.

Ska avsluta med några ord om tisdagen. Jag var nämligen och fika med ett var från min friidrottsklubb och det var riktigt trevligt. En tjej hade varit funktionär på friidrotts-EM och hade mycket roligt att berätta. Organisationen var tydligen riktigt grym, inget lämnades åt slumpen och inget fick gå fel. Sen åkte jag vidare till vår klubblokal för att anmäla mig till tävlingen imorgon och träffade på vår kanslist där. Började prata en massa med honom om allt mellan himmel och jord. Vi kom in på en hel del intressanta saker faktiskt, både sådant som handlade om friidrott och en del annat som jobb. Så jag blev kvar där betydligt längre än vad jag tänkt från början.
Nu ska jag krypa ner i sängen så får vi se hur jag mår när jag vaknar imorgon.

By the end of it all
On your knees or running fast
Either caught or escaping your past
By the end who will give you answers
When human senses fail
By the end who will give you answers
When human senses fail
Anna Ternheim - A Voice To Calm You Down

1 kommentar:

Anonym sa...

mackan xD Den matteboken har jag. och den bilder har jag räknat talet/talen till xD Haha. grymt ;)