onsdag, september 27, 2006

Today is a good day

Tänk vad lätt det är att ta saker för givet. Speciellt människor skulle jag vilja säga. För hur många är det inte som är helt ovärderliga på sin arbetsplats eller ovärderliga när det gäller något ideellt arbete. Vad händer med Östergötlands Friidrottsförbund om det skulle hända mig något som gör att jag inte kan uppdatera på ett tag t.ex. Jag sitter på all info där och ingen annan skulle kunna uppdatera utan att få kontakt med mig först. Har försökt få tag på en person som gjort vår databas till statistiken på ovanstående hemsida under en tid och idag fick jag ett mail med en förklaring om varför han inte svarat. Visst har tanken slagit mig att något skulle kunna ha hänt men ändå mailar man vidare och tror att han missat att svara. Jag tror att det är viktigt att tänka till och se till att fler personer kan avlasta om något skulle hända.

Nu hade jag inte alls tänkt skriva om det men det bara slog mig. Anna Ternheims skiva låg och väntade på mig i brevlådan idag och jag har premiärlyssnat på den. Jag visste ju ungefär vad som väntade mig och det är så oerhört bra låtar. Efter att ha läst texterna och lyssnat så har jag redan fastnat för några rader där Anna beskriver saker på ett sånt fint sätt. Hon skriver om ensamhet, längtan och relationer. Och låtarna är väldigt bra arrangerade. Lyssna, njut och ta in. Och sen var Anna med i Lantz i P3 under förmiddagen. En utförlig intervju om skivan med ganska ingående prat om hur omslaget kom till, hur skivan kom till och så spelade hon Girl Laying Down på piano, vackert!

En annan sak med Anna är att hon skriver en del i sin gästbok på sin hemsida. Tycker det är väldigt trevligt att vissa artister kan bjuda på sig och skriva lite med sina fans. Svara på frågor som dyker upp osv. Av dom artister jag följer på ganska nära håll så är det Agnes, Anna och Jocke Berg i kent som gör det. Nu kanske jag glömt nån bara därför men det gör säkert att fler blir intresserade och uppskattar artisten på ett annat sätt. Fler skulle säkert tjäna på att ta efter.

Började annars dagen med att ge mig iväg till Universitetsbiblioteket med ett par böcker som jag missat att lämna. Det höll på att straffa sig rejält men jag hann få in dom precis innan deadline. Hade varit jobbigt med 100 kr i böter. Och på tal om skolan så är det ångest just nu. Behöver få lite struktur och skapa lite rutiner när det gäller den. Annars kommer det gå mindre bra.
Och så följde jag naturligtvis hockeyn under kvällen. Leksand vann mot Västerås med 3-1 och laget har inlett vägen mot kvalserien. För där ska dom bara hamna. Ingen höjdarmatch direkt men huvudsaken var naturligtvis att dom vann.

Sen tycker jag att ni ska ta en titt förbi Ciccis bilddagbok igen. Det har dykt upp en massa trevliga bilder från Rom och lite annat smått och gott. http://pepsi83.bilddagboken.se är adressen dit. Skriv gärna lite kommentarer också så blir hon glad.
Och Vislanda vann mot Sandsbro med 3-0 och säkrade därmed tredjeplatsen i tabellen. Agnes var riktigt nöjd med matchen, och hur ofta händer det? :P Kul var det hur som helst!

Without your company
I have so many holes to fill
At least seven nights a week killing time
I still feel fine I guess, my life was a mess
When I shared it with you
I was lonely,
now I´m just alone
Anna Ternheim - Today Is A Good Day

Inga kommentarer: