torsdag, augusti 31, 2006

Ny månad...

Ännu en månad är över och även augusti har gått ruskigt fort. Jag såg framemot Friidrotts-EM väldigt länge och är fortfarande oerhört glad över att jag fick komma ner och njuta av tävlingarna en dag. Helt klart oförglömligt och något jag hade ångrat för livet om jag inte fått uppleva. Sedan fortsatte jag att se EM hemifrån samtidigt som det var Augustifesten här i stan och det var kul att se Rix FM-festivalen med bl.a. Patrik Isaksson, Velvet och Ola och senare även The Poodles och Linda Bengtzing. Sedan fortsatte det roliga med Voice där jag fick träffa en hel del skönt folk som Emmy och Jassi. En sväng ner till Cicci har det blivit också vilket naturligtvis var riktigt härligt. Fick se ännu en konsert med Agnes, göra ett drömjobb på MAI-Galan och se ännu en radiokanalsfestival, NRJ in the park. Sedan hann jag hem lagom för att fira min 27-årsdag innan det var dags att hjälpa till vid en tävling som arrangerades här i helgen innan jag avslutade söndagen i Nyköping och ännu en Agnes-konsert.

Dom sista dagarna av månaden har jag valt att ta det ganska lugnt. Softat, uppdaterat hemsidor och tagit mig tid att träna ordentligt. Så jag kan helt klart vara nöjd med vad jag uträttat under månaden. Imorgon ska jag göra mitt första träningspass på bana på väldigt länge, 3x1000 m. Ska bli spännande att se vad klockan stannar på då. Annars måste jag börja ta tag i skolan och allt vad det innebär. Datakurser och lite annat smått och gott. Nu när allt lugnat ner sig och jag fått ta igen mig i några dagar så kan det nog bli bra med skolan.

Det är riktigt roligt att titta på dom första programmen av idol när dom första uttagningarna sker. Jag kan inte fatta hur så många kan gå dit och tro att dom kan sjunga för att sedan inte sätta en enda ton rätt. Många verkar bli totalt chockade när dom får en spydig kommentar från juryn över hur illa det låter. Så Emmy, du är definitivt inte sämst på att sjunga. Det finns många som låter betydligt värre. Sen vet jag inte om det bara är jag som har relativt lätt för att avgöra, nästan direkt när det öppnat munnen, om de ska gå vidare eller inte. Idag fastna jag för Jessica som sjöng Because Of You. Grymt bra röst och hon ska bli intressant att följa framöver. Annars har det varit ganska få som imponerat på mig. Men alla visas ju inte i kvalomgångarna utan det finns ju vissa som dyker upp längre fram.

Found love, last summer it faded away
All marks on my body vanished in a day
Unwanted, late September when you are eager to find
Wait to last winter, love of any kind
Anna Ternheim - Troubled Mind

Inga kommentarer: