onsdag, augusti 23, 2006

Agnes - MAI-Galan

Så har jag ännu en Agnes-konsert att lägga till alla dom andra och det är så häftigt att se hennes utveckling. Hon hade samma setlist som på Liseberg och i Eskilstuna. Skillnaden den här gången är hennes sätt att framföra låtarna. Agnes gjorde det så grymt bra, hon jobbade igång publiken med stor energi, stor scennärvaro och härlig kroppsspråk. På det sättet har hon utvecklats enormt mycket bara under den senaste turnén. Hon gav järnet och det smittade av sig på publiken. Flera av låtarna har jag aldrig hört henne göra bättre. Nu gillade jag ju t.o.m. Stranded och det vill inte säga lite. Sen gjorde hon sina idol-covers riktigt bra och jag har aldrig hört Right Here Right Now bättre, ja det ska vara på Skansen isåfall, och när hon körde What A Feeling var det fullt ös. Har en del videos som förhoppningsvis kommer upp på Agnes-Carlsson.nu inom en snar framtid. Ligger uppe sex bilder där nu från konserten. Sen var det fullt kaos på signeringen efteråt. Ville ju gärna säga att jag gillade låten på Voice så jag fick skriva ett litet hemligt meddelande och ge henne.
Sen såg Cicci och jag Amy Diamond lite senare. Har faktiskt velat se henne men det har inte passat bra förrän nu. Hennes låtar är lite för poppiga och barnsliga för min del men hon sjöng två låtar som jag verkligen gillade där hon fick användning för sin fantastiska röst. För det är grymt hur tonsäker hon är. Låtarna låter nästan identiskt som på skiva. Sen har hon en del att jobba på när det gäller att stå på scen men det lär säkert komma.

Igår var det jobb som gällde i Malmö, på MAI-Galan på Malmö Stadion. Friidrott om ni inte redan insett det. Jag skrev live-rapporter till www.friidrott.se och den här gången fungerade det riktigt bra. Ibörjan hände det inte så mycket och då flöt det på riktigt bra. Sen gällde det att försöka få med så mycket som möjligt av det som hände. Som att Sanna Kallur noterade den nästsnabbaste tiden genom tidern i Sverige på 100 meter, 11.30, Linus Thörnblad tog 2.30 i höjd och Johan Wissman gjorde ett bra lopp på 200 m, 20,47. Sen gjorde en Tjalvelöpare bra ifrån sig vilket gör att han får springa Finnkampen nu till helgen. Jag var klar runt nio och sen bar det av till Helsingborg igen. Hann dock med att få i mig lite mat innan tåget gick, jag höll nästan på att dö av svält. Var inte framme i Hbg förrän vid halv tolv och som tur är kunde Ciccis pappa hämta mig. Cicci som skulle upp och jobba tidigt idag var uppe och vi hann prata lite innan vi sa godnatt. Jag skulle nämligen skriva två artiklar till friidrott.se också så jag hade att göra till 2 på natten. Satt uppe en timme till och slösurfade lite innan jag gick o la mig. Sen sov jag länge och väl innan jag vaknade vid halv tolv av att regnet piskade mot rutan. Nu är det dock uppehåll och vi ska ner till Malmö ännu en gång för att se NRJ-festivalen. Shayne Ward, Ana Johnson m.fl.

Inga kommentarer: