söndag, augusti 20, 2006

Voice i Stockholm

Det har inte hänt alltför mycket. Åtminstone inte så många roliga saker så jag väljer att skriva om gårdagen istället. Ni som hängt med i bloggen vet att jag tillbringade den i Stockholm tillsammans med ett gäng Agnes-folk. Jag kom till Stockholm runt kvart i två efter att tåget blivit lite försenat. Tog tunnelbanan till Kungsträdgården och såg att det var full aktivitet när jag kom dit. Gick förbi scenen där voice-konserten skulle vara och ringde Emmy för att höra vart hon var. Fick tag i henne och hon berättade entusiastiskt att hon skulle sjunga karaoke och jag var bara tvungen att komma och lyssna. Med risk för att skämmas inför allt annat folk så gick jag dit :P Hittade Emmy, och hennes kompis Jessica, Jassi och hennes kompis Amanda och Erik. Det var underbart att se Jassi igen. Det blev en lång kram och efter allt som hon gått igenom så var det så oerhört skönt att få se henne glad och lycklig. För är det någon som är värd det så är det hon.

Amanda och Emmy hade bestämt sig för att sjunga och stod och valde låt. Under tiden dom valde så var det någon som sjöng Fångad av en stormvind och Emmy och jag hängde naturligtvis på. Sen konstaterade vi att Emmy kan texten på varenda låt, ja hon har tydligen väldigt bra minne för sånt, när hon sjöng med till Sareks Genom Eld och Vatten och Ebba Gröns 800 grader också. Och till slut bestämde dom sig för att sjunga, Här kommer Pippi Långstrump, och det var verkligen en upplevelse. Emmy vrålade på som aldrig förr och han vid mixerbordet skrattade lite och drog ner volymen rejält. Det var en trevlig start på det hela hela iallafall och det är bra att bjuda lite på sig själv...

Vi vandrade tillbaks till scenen där soundchecket höll på för fullt. Där stod Marre och Sofie och lite senare tillkom också Therese. Nästan alla hade sett Agnes soundcheck strax innan jag kom och då sjöng hon en ny låt som dom först trodde var hennes nya singel men som sedan visade sig vara en annan låt från den kommande skivan som Agnes själv varit med och skrivit. Så vi stod där och såg en del band genomföra sitt soundcheck, bl.a. Dhani, September och Accent och samtidigt flummade vi också en del, sjöng till låtarna vi kunde och sa bara suck... Ja, vi lyckades beklaga oss lite över värmen också och det ska man väl egentligen inte göra men det var riktigt varmt.



Det hela började klockan 17 och redan timmen innan började det bli tumultartat och stökigt bland publiken. Vakterna fick ingripa ett antal gånger innan allt började för att föra iväg folk som hade börjat bråka. Först upp på scen var Accent och dom följdes av Dhani innan det var dags. Vi det här laget var det riktigt stökigt även där vi stod, folk trängdes, knuffades, slängde ur sig hot och började tjafsa med varandra. Det blev väldigt otrevligt och stackars Emmy blev klämd mellan två stycken. Agnes kom iallafall ut som trea på scen och körde först den nya låten, Champion. En härlig låt där hon verkligen får visa prov på sina bästa kvalitéer som artist. Hon får sjunga ut och visa vad hon går för. Lite RnB och soul får man väl säga och en riktigt bra låt.
Jag försökte filma det så gott jag kunde i trängseln och det gjorde jag även när hon körde Right Here Right Now som andra låt. Sen var det roliga slut och vi skyndade oss att tränga oss ut från publikhavet för att komma bort ifrån allt.



Sen blev vi av olika anledningar uppdelade i två grupper. Jag, Emmy, Jessica och Erik i en och resten i den andra. Här prioriterade vi saker och ting olika och så kan det vara ibland. Vissa ville träffa Agnes efteråt och vissa hade inget behov av att göra det. Hur som helst så gick jag och dom andra fyra och åt eftersom vi kände oss riktigt hungriga. Efter lite gående kom vi fram till Kungshallarna där det vi valde att äta lite tacos. Det var ett tag sen jag åt sån mat och det är alltid lika gott! Emmy visade prov på hur otroligt liite hon äter när hon är ute nånstans. Tre tacochips sen var det inget roligt mer :P Och det är tur att Emmy pratar mycket, av vilken anledning kan ni ju försöka lista ut själva...

Övriga gänget kom dit efter ett tag och efter att vi tagit avsked av Jassi, Amanda, Therese och Sofie så drog vi övriga vidare. Vi hamnade på Hötorget där Arash bjöd upp till konsert och visst hade han Rebecca med sig. Sen satt vi och pratade lite och jag passade på att lämna en rapport till Cicci och Agnes. Den ena försökte lära sig cykla på enhjuling, gissa vem? Efter ett tag gick det övriga gänget till bion och såg She´s the man medan jag var tvungen att dra mig mot centralen för att ta tåget hem. Hann dock med att höra Arash Temptation innan jag gick...

Det blev en lyckad dag, var riktigt kul att träffa allt folk, och det blev ytterligare ett minne att lägga till högen av alla andra.

Inga kommentarer: