torsdag, augusti 17, 2006

Vilken färg har själen...

Ännu en dag är till ända och tiden går så ruskigt fort. Vart har den här sommaren tagit vägen? Jag blir lika rädd varje gång jag står inför en sommar eftersom jag vet att det kommer gå fortare än vad jag både vill och tror. Visserligen återstår det ett par veckor av sommaren än men skolan börjar smyga igång så smått och jag måste ta tag i ett och annat. Hur som helst så har jag haft en underbar sommar. Det har hänt saker nästan precis hela tiden och däremellan har det varit skönt att bara ta det lugnt så jag klagar inte. Bara på att tiden går så fort...

Nu har det dock kört ihop sig ibörjan av nästa vecka men jag tror trots allt att jag prioriterar rätt. Kärleken måste få gå före lite mer allvarsamma saker som styrelsemöten etc. Jag planerar för det första att åka upp till Stockholm på lördag för att se Agnes i The Voice-konserten i Kungsträdgården. Nu är största anledningen till att jag åker upp kanske inte Agnes utan folket jag ska träffa, Jassi, Emmy, Marre, Erik... Jag kommer ju som det ser ut att se Agnes i Malmö på måndag och då är det en hel konsert och det ska bli riktigt roligt. Sen fick jag ett telefonsamtal idag som ställde till det lite. Jag hade planerat att se MAI-galan, friidrott, i Malmö på tisdag och han som skulle sköta liverapporterna från friidrott.se hade fått förhinder och undrade om jag kunde ställa upp istället. Så nu måste jag försöka få loss datorn som jag lånade senast så får vi se hur det går. Det hade ju varit grymt skönt att få resan betald ner till Cicci. Bättre kan det ju liksom inte bli. Sen kan det bli riktigt skoj att rapportera från när Christian Olsson och Stefan Holm hoppar t.ex.

Har haft en ganska lugn dag annars. Suttit vid datorn och yrat med bl.a Jassi, Emmy och Cicci. Och det var riktigt flummigt emellanåt men till slut blev det lite mer seriöst för att sluta med ännu mer flum när Emmy inte kunde sova och jag råkade komma på den ena tokiga idén efter den andra. Eller vad säger ni om att kasta ut alla kastruller utanför huset? Ja, nu är det inte många som fattar men iallafall. Däremot lider jag med dig J. Jag trodde mardrömmen var slut men vissa verkar inte fatta någonting. Hur oerhört dum får man bli? Det gör mig lessen, arg och förtvivlad... Men jag tycker oerhört mycket om Dig!
Sen var det ju mindre kul att se att Älmhult slog Vislanda med 2-1. Men det är bara att komma igen även om det är förbannat tråkigt att förlora.
Och äntligen har jag skrivit och skickat iväg det där brevet som borde fått iväg för längesen. Men den som väntar på nåt gott...

Sprang sent ikväll och det kändes faktiskt helt okej. Fortfarande saknas det där rätta flytet som jag hade innan mitt ofrivilliga uppehåll men det ska nog komma tillbaks snart. Lite intervallträning skulle nog få fart på benen. Sen har jag suttit och pillat med hemsidor under resterande delen av kvällen och det lär även bli ett par timmar in på natten. Lexplex lär mig ett och annat knep och det är alltid kul att lära sig lite mer. Har även uppdaterat lite stjärnporträtt på min friidrottssida, www.smackesfriidrott.com

Så snurra min jord min igen
Radion spelar vår sång
Stockholm ligger öde och världen håller andan
(vilken färg har själen)
Snurra min jord min igen
För allt vi drömde en gång
Allt som du gör blir till pärlor på min panna
(vilken färg har själen älskling)
kent - Pärlor

Inga kommentarer: