torsdag, augusti 24, 2006

Intensivt

Jag kastas från det ena till det andra. Från Cicci, närheten till sin älskade och allt det underbara, till Norrköping och en massa uppdrag. Dagen har som ni säkert förstår bestått av att resa hem från Cicci. Hann knappt komma hem innan det var dags att dra vidare. Skulle lära ut eltidtagningsanläggningen till en som ska vara med och hjälpa till vid tävlingen som dom ska ha lörd-sönd. Jag ska vara där och stötta lite så får vi se hur det går för dom. Nu fungerade allt som det skulle och skönt var det. Tänk så mycket ett litet batteri kan betyda. Skillnaden mellan godkända och icke godkäna tider i det här fallet. Vi smällde på ett par skott i en soptunna och det är en grym kraft i det hela så det lät ju rätt skapligt om man säger så :-) Känns lite sådär att vara hemma. Det jag ser framemot mest nu är naturligtvis Agnes i Nyköping på söndag. Jag såg henne visserligen i måndags men det är svårt att få för mycket av henne. Hennes utveckling är så rolig att följa. Sen är det kul att visa att man finns där och stöttar hela tiden.

Jag får väl skriva lite om onsdagskvällen också. En hel rad artister uppträdde på "NRJ in the park" som det så fint heter på Stortorget i Malmö. Många rätt sega artister uppträdde men några stack iallafall ut och gjorde det roligare. Ana Johnsson gjorde ett riktigt bra uppträdande och hennes nya singel gillar jag så det blir nog att köpa hennes skiva när den väl kommer ut, 20 september. Han är ju riktigt söt också vilket inte gör saken sämre direkt :P
Sen var det Shayne Ward och då blev ju dom flesta tjejer helt galna. Och vilken grym röst han har. Där är jag allt lite avundsjuk trots att jag är ganska nöjd med min röst annars. Han sjöng givetvis No Promises och det på ett fantastiskt sätt. Och han kommer precis som Agnes från en talangtävling och hans första singel, That´s my goal, är skriven av Jörgen Elofsson som skrev Right Here Right Now. Båda har sålt platina på både sin första singel och sitt första album. Men Shayne Ward sålde 1 miljon singlar på en vecka. Helt galet! Petter och Snook fick stora delar av torget att gunga men den musiken tilltalar inte mig riktigt. Desto roligare blev det när Basshunter körde Boten Anna och sin nya singel. Sjukt dåliga låtar egentligen men riktiga plågor som sätter sig direkt. Det blev ju en grym allsång till Boten Anna och han gjorde sig faktiskt riktigt bra på scen. Eldade på publiken och körde järnet. Sen åt vi god våffla efteråt. Var några som prata amerikanska som stod och sålde. Mums! Sen åkte vi givetvis in på vårat specialställe på vägen hem och köpte oss lite mer att äta. Vi har ju åkt några vändor till Malmö vid det här laget. Och när vi kom hem var Cicci trött och jag pigg och så kunde jag inte sluta skratta när vi skulle sova så Cicci höll på att bli knäpp på mig....:P

Det är väl svårt att låta bli att nämna sin egen födelsedag här. Fyller alltså år imorgon fredag och det känns knappt som jag har tid att fylla år. Jag har visserligen inget planerat under dagen men det är lite splittrat. En del tankar går till helgen och tävlingen där allt bara måste fungera och en del tankar går till friidrotten, Finnkampen, som går fred-lörd. Det är dumt att det ska kollidera med ens födelsedag men det är bara att göra det bästa av situationen. Och jag blir 27. Det är väldans vad åren går fort...

Inga kommentarer: