söndag, augusti 06, 2006

Friidrott för hela slanten!

Folk vill att jag bloggar och nu ska jag försöka få ner några rader när jag har några minuter över. Helgen har varit intensiv värre. All tid har i stort sett gått åt till att rapportera från Ungdoms-SM i friidrott från Nyköping där jag sitter just nu. Sista dagens tävlingar pågår fram till 19.00 och sedan återstår lite efterarbete innan jag kan lägga det här bakom mig. Tyvärr har det varit stora problem med uppkopplingen under fredagen och lördagen som gjort att jag inte kunnat rapportera så mycket live men idag går det bättre, än så länge iallafall. Det har hur som helst varit väldigt intensivt och jag har knappt hunnit äta, än mindre sova. Har blivit ungefär 4-5 timmars sömn flera nätter i rad nu och inte blir det bättre nästa natt då jag ska upp riktigt tidigt för att åka till Göteborg. Hur som helst har det varit väldigt roligt. Friidrott är roligt även på den här nivån, 15-17 åringar och jag har med all säkerhet sett en del som kommer bli riktigt duktiga även som seniorer. Skulle kunna räkna upp flera namn men jag låter nog det vara.

Men för att återgå till Göteborg. Som många säkert räknat ut är jag ute efter att se lite av EM. Cicci kommer upp och vi ska se måndagens förmiddagspass där bl.a. Carro Klüft genomför två grenar i sin sjukamp, 100 m häck och höjd. Det ska bli riktigt roligt och jag hoppas att jag iallafall orkar med att engagera mig lite men det ska säkert inte vara några problem. Sedan får vi se vad som händer efter det. Förmodligen drar vi ut på stan och tar del av festligheterna som EM för med sig. Om jag orkar blir det Rix-FM festivalen senare på kvällen. Lina ska ju dit och det är ju dumt att missa ett tillfälle att träffa henne.

Så är läget just nu. Helgen har alltså bestått av att jobba för Svenska Friidrottsförbundets hemsida,
www.friidrott.se

Inga kommentarer: