tisdag, augusti 15, 2006

Winnerbäck sommarens turnékung!

Dagens stora glädjeämne är att Jassi kommit hem igen. Jag blev så oerhört glad när jag gick in på msn och fick ta emot ett "häääääääj" ifrån henne. Kändes nästan lite overkligt och det har verkligen gjort min dag. Hon verkade piggare än vad jag trodde och vi har pratat en hel del under dagen om både det ena och andra... Känns bra att hon är tillbaks även om hon har en bit kvar tills hon mår som allra bäst igen.

Annars har det varit en regnig och tråkig dag och särskilt mycket har inte hänt. Har mest suttit vid datorn och underhållit lite folk och blivit underhållen själv. Såg på Morden i Midsomer också, ett bra avsnitt, och lite på en träningsmatch i hockey, Linköping-Frölunda, som sändes på en lokal kanal. Och jag fortsätter att få bra musik av Emmy, Sonata Arctica och Axel Rudi Pell. Metal får man väl kalla det för det är lagom lugn "hårdrock". Ja, lyssna så förstår ni vad jag försöker förklara. Tycker allt lite synd om Agnes som pajat revbenet men hon får tänka tilbaka på fotbollsmatchen mot Moheda då hennes Vislanda vann med 15-0!! Det om något är propaganda!

Flera sommarturnéer börjar ta slut. Carola har avslutat sin och i lördags avslutade Lars Winnerbäck sin turné inför sin största publik någonsin på Zinkensdamm i Stockholm. Han är verkligen sommarens turnékung men undra på det så mycket som hans låtar och texter berör. Winnerbäck ville tydligen ha konserten på något ställe på söder eftersom han bor där men kunde väl knappast drömma om att hela 18 000 pers. skulle komma dit.
Det måste varit riktigt grymt att vara där och en hel del kändisar hade letat sig dit som hockeyproffset Mats Sundin, Stefan Sundström och Anna Ternheim. På tal om Anna så är det 42 dagar kvar tills hennes andra och även Agnes andra skiva släpps. Annas är precis klar och Agnes håller på och spelar in för fullt. Den första singeln från Anna, Girl Laying Down, har gått ut till radion och den är riktigt vacker. Hon lyckas verkligen göra riktigt fina låtar.

Och sen har jag invigt mina nya löparskor. Det skedde igår och det kändes helt okej trots att jag inte sprungit på nästan två veckor. Jag hoppas kunna få det att flyta på bra framöver så får vi se om jag inte kan tävla något ibörjan av september det skulle var kul. Imorgon ska jag skriva lite mer om EM för er som väntar på vad jag har att tycka och tänka om det. Tänkte också försöka få in en del bilder framöver som kan vara kul att se.


Dagens grattis till häcklöparen Robert Kronberg som fyller 30!

Inga kommentarer: