onsdag, augusti 02, 2006

I miss you

Idag har jag fått lite uträttat till skillnad från igår då jag mest bara tog det lugnt. Vädret var värdelöst igår också med åska och regn, idag har det åtminstone varit lite bättre på den fronten.
Gårdagens stora grej var annars att Tony Rickardsson meddelade att han slutar köra speedway. Det var säkert ett klokt beslut med tanke på hans hälsa men det känns oerhört tråkigt och trist. Jag har följt honom i över 10 år, sedan han tog sitt första VM-guld 1994, och han har varit världens bästa förare nästan varje år. Han har gjort dom där omöjliga omkörningarna som ingen annan gjort, han har varit så totalt överlägsen så det finns ingen motsvarighet och det kommer man verkligen sakna. Han kan verkligen vara stolt över det han gjort för svensk speedway. Många ungdomar har börjat åka för hans skull och många med mig har fått upp ögonen för sporten enbart pga. av honom. Nu kommer jag naturligtvis inte sluta bry mig om speedwayen för att han slutar, för det är en grym sport, men det kommer vara ett stort hål efter honom.

Och igår var det en vecka sen vi såg Agnes på Skansen. En fantastisk kväll som jag kommer bära med mig under hela livet. Igår var Charlotte Perrelli med i programmet. Ännu en av mina favoriter och hon gjorde en vacker låt som hon tillägnade Monica Zetterlund. Trots att Robert Gustafsson var med så kändes avslutningen av årets allsång lite tam. Den där riktigt, riktigt stora artisten saknades även om Björn Skifs går hem hos många.

Och igår gjorde Emmy om min pres. på lunar. Den blev riktigt rolig och bra! Så den kan jag stolt leva vidare med ett tag.

Idag, onsdag, har jag varit och hämtat den bärbara datorn, inför det som komma skall i helgen. Det känns som att jag har det mesta under kontroll faktiskt. Ska bara läsa in mig lite på hur dom skrivit live-rapporterna tidigare år så att jag gör något i samma stil. Visserligen ska jag köra min egen grej men gäller ju att hålla sig inom en viss ram.
Efter att jag hämtat datorn så tog ju en sväng på stan och hittade två par skor! Det hör ju inte till vanligheterna att jag köper två par samtidigt men nu var det faktiskt ganska nödvändigt. Först blev det ett par vardagsskor, bruna Reebok. Riktigt snygga faktiskt. Det var väldigt längesen jag hade ett par Reebok men det är ju ett bra märke så... Sen behövde jag ju ett par nya löparskor och jag stod och velade ett bra tag innan jag till slut valde ett par Asics. Den mest sålda löparskon av alla så jag hoppas det ska vara värt pengarna för dom kosta ju en hel del om man säger så. Så dom inköpen känner jag mig nöjd med.

Här hemma sen har jag mest flummat vid dotorn, min vana trogen. Det var ju inget speciellt på tv så då kunde jag lika gärna sitta här. Valde att vila även idag från löpningen med tanke på vad jag kände i vaden senast så får vi se hur det går när jag testar imorgon. Jag har pillat lite med den bärbara datorn men annars så har jag haft en del riktigt allvarliga samtal på msn. Det är inget jag tänker gå in på mer här men jag börjar förstå saker lite mer och jag önskar verkligen att allt ordnar sig till det bästa för Dig! Vad som än händer så finns jag för dig hela tiden. Du betyder mycket för mig och jag vill att du ska vara lycklig.


Wherever you go
Whatever you do
I will be right here, waiting for you
Whatever it takes
Or how my heart breaks
I will be right here, waiting for you
Waiting for you
Richard Marx - Right Here Waiting

Inga kommentarer: