lördag, juli 15, 2006

Varför?

Jag önskar att jag hade lust och ork att blogga mera men just nu pendlar jag väldigt mycket upp och ner... Tänk inte så mycket brukar jag säga till folk, och nu märker jag på ett påtagligt sätt hur svårt det är att inte göra det. Tiden rinner snart ut för J... Varför valde hon att skriva några av sina sista sms till mig? Var det jag som visste mest om vad som hände runt henne?

Jag lovade att aldrig ge upp kampen för att hon skulle få det bra...
Och tänk om hon inte får träffa dom som hon förlorat tidigare...

Varför, varför, varför?

Men du - du lutade dig mot mig när du var svag
och jag hjälpte dig genom dan
jag var där för dig när du var ensam
och jag var där för dig när du var ledsen
Håkan Hellström - Jag har varit i alla städer

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det något jag tror på så är det att folk ses igen. Sen om det är i himlen eller om det är "Gud" som tar hand om det..det är sak samma..men man ses, på något ställe. "Gud" ser nog bara till att det blir så..på någe sätt, men det blir så.. Eller så är det livet som är så, för det slutar inte här, då vore hela livet förbannat meningslöst & det vill jag inte att det ska vara..inte såhär meningslöst som det kan vara.. Det måste finnas mer.

Soffi sa...

Du vet var jag finns om du behöver mig! Snällare och mer omtänksam människa än du Macke finns inte! Kram