söndag, juli 30, 2006

Drömmar om J.

Kom i säng väldigt sent natten till söndagen eftersom Cicci var ute och partajade. Är man lika omtänksam som jag håller man sig vaken om man kan, och går och lägger sig med ett välbehagligt lugn. Sen drömde jag nästan natten igenom om Jassi. Det har jag inte gjort tidigare, men nu drömde jag ganska starka saker. Dessutom så är det bara när jag drömmer något riktigt starkt som jag lyckas komma ihåg mina drömmar. Ni som inte tror er drömma något om nätterna får nog tänka om för alla drömmer vi varje natt, bara det att vissa kommer ihåg sina drömmer väldigt lätt medan andra inte gör det. Däremot är det ju väldigt tråkigt att vissa bara ska komma ihåg en massa mardrömmar. Lider verkligen med er som gör det. Men för att gå tillbaka till det jag drömde så är det ju väldigt synd att det inte kunde vara så i verkligheten som jag drömde. Då hade allting varit så mycket enklare. Men det var väldigt trevligt ändå. Att få se leenden, skratt, rösten och en massa flummande. Och jag saknar henne...

Den sista riktigt soliga och varma dagen var lovad till idag och därför passade jag på att utnyttja den genom att sätta mig ute. Solade lite och lyssnade på Gyllene Tider genom fönstret. GT är verkligen sommar och det var trevligt att minnas tillbaka sommaren -04 då jag såg dom i Oxelösund. En grym känsla. Trevligt var det också att minnas tillbaka tiden från idol med Agnes vilket jag gjorde lite senare när solen gick i moln. Agnes gjorde så otroliga många bra framträdanden och visst kom det upp en hel del känslor när jag såg finalen igen, wiiie! :-)

Annars så har dagen mest bestått av fortsatt uppdaterande av hemsidor. Skrev ett par artiklar på ÖFIF:s hemsida och la ut inbjudan till ett par tävlingar och uppdaterade i vanlig ordning Agnes-Carlsson.nu med färska nyheter. Agnes fick t.ex. Dagens ros i Expressen idag. Då var det bara att ge sig iväg och köpa tidningen, scanna insändaren och lägga ut det. Såna saker är dumt att missa.
Sen har det givetvis pratats med en hel del trevligt folk. Emmy och jag kom in på lite djupa ämnen som inte behöver ta plats här men det känns som att jag lär känna henne mer och mer för varje dag som går. Och hon är ju en grymt skön tjej så det är ju inte helt fel.

Annars så har jag börjat få förutsättningarna klara inför nästa helg då jag kommer befinna mig i Nyköping hela dagarna. Det kommer bli grymt kul även om det blir intensivt och jag lär inte hinna tänka så mycket på hur jag ska skriva saker och ting. Snackar alltså om Ungdoms-SM i friidrott nu för er som missat det.

Och imorgon rycker både Ciccis bror och en viss Patryk in i lumpen. Det lär ju bli ett äventyr. Ska bli oerhört spännande att se hur det går för Filip för han kan verkligen behöva lumpen med allt vad det innebär. Att lära sig ta lite ansvar och ha lite ordning är alltid nyttigt.

Jag fortsätter att irritera mig på tidningarna men en elogé till både Aftonbladet och Expressen som valde att publicera Carolas förklaring till fortkörningen. Tänk om dom kunde låta den drabbade komma till tals varje gång. Men nu lär väl tidningarna varit farligt nära en stämning om dom inte gjort det...
Jag säger bara suuuck och ursäkta att jag lever...

1 kommentar:

Hanna Bergström sa...

tjenare! Det är bara bra här. Nyss hemkommen från en weekend med Danne på Öland. :) Bjöd på allt.. kände mej rejält bortskämd! :) Ska faktiskt på LHCs första isträning idag. Det är ju rätt stort här hemma. Det brukar vara sisodär en 2000 pers i hallen när de går på is varje år :)