fredag, juli 28, 2006

Dagens klant!

Jag utnämner mig själv till dagens klant! Skulle fixa spaghetti och köttfärssås nu ikväll och råkar hälla kokande vatten över ena foten. Just den foten jag hade ont i innan också. Gjorde förbaskat ont så jag skrek rätt ut och tvingades kyla ner foten... Får väl se om det uppstår en blåsa också, suck..
Sprang iallafall strax innan och det gick riktigt bra. Blev 7,5 km den här gången och det är väl det längsta jag sprungit i år. Flyter på riktigt bra nu och det enda som oroar är foten men jag kör på så får vi se hur det blir med den. För övrigt så undersökte Agnes min fot igår... Hur det gick till får ni lista ut själv men hon klurade ut att en nerv kanske ligger i kläm, det tycker vi inte om isåfall.

Annars har dom senaste dagarna varit ganska lugna. Har fixat med alla bilder från Skansen och lagt upp dom på Agnes-Carlsson.nu, 77 bilder totalt! Och så finns går det att hitta länkar till ännu fler bilder och en intervju med Agnes så det är bara att ta för sig. För övrigt så har jag spanat in delar av extrashowen från Skansen som lagts ut på nätet och där syns jag visst en hel del. Råkar klia mig på kinden när dom tar en närbild, såå fint. Den stora nyheten när det gäller Agnes är annars att hon släpper sin andra skiva den 27 september. För övrigt samma datum som Anna Ternheim släpper sin andra skiva. Då blir det dubbelköp och stort firande!

Sen har jag pustat och frustat i värmen som varit riktigt påfrestande dom senaste dagarna. Hittade en bordsfläkt idag som jag satt här bredvid datorn och den har verkligen gjort nytta.
Och så har jag flummat en del med Agnes, är galet kul att prata med henne! Hon är omtyckt. Det här citatet gjorde ju inte det hela sämre:
"Inte visste jag att du kunde sjunga"
Sånt tackar man för och självförtroendet får sig en kick i rätt riktning...
Sen råkar Agnes precis som Emmy hävda att hon inte har nån dialekt. Och visst att Agnes inte pratar den värsta småländskan men visst har hon dialekt... Och Emmy tycker att jag pratar dialekt vilket jag själv inte tycker, lite snurrigt.
Och så har jag fått se galet flummiga filmer från rikslägret som Agnes var på. Vissa är ju mer tröga än andra...
"En grönsak som är orange, spetsig och med grön blast på"
"ehh, ehh...." *reser sig upp och hoppar nästan*
"Såna som kaniner har för helvete"
"eeh, morot!"

Och nu är Cicci ute på Helsingborgsfestivalen och jag skulle egentligen varit där och vandrat runt med henne. Men det går inte att få allt. Ibland måste man prioritera bort saker och ting när pengarna börjar sina. Blir nog en tripp ner till Göteborg sen i samband med EM.

Sen måste jag avsluta med lite friidrott. Stefan Holm satte världsårsbästa i höjd när han klarade 2,34 i London ikväll. Riktigt roligt för honom och en knäpp på näsan för dom som trodde att han var slut. Kajsa tog 2,05 och hon imponerar stort. Vi får väl se om hon knäcka världsrekordet på 2,09 innan säsongen är slut.
Och så är Joni Jaako, från min friidrottsklubb Tjalve, klar för EM i Göteborg. Han ska vara med i stafetten 4x400 m. Tyvärr lyckades inte Ellinor Stuhrmann kvalificera sig... Men kul att få med en aktiv på EM iallafall.

Inga kommentarer: