lördag, juli 22, 2006

Samtal med Juhlin

Då var jag äntligen igång med löpningen igen. Efter min vandring på Ven för en vecka sedan så jag har ju haft ont i foten och idag kände jag mig mogen att testa foten. Till min förvåning, men naturligtvis samtidigt stora glädje, så kände jag knappt någon smärta när jag sprang. Känner alltså mer smärta när jag går och en teori är att det kan bero på att jag har mindre blodcirkulation i foten när jag går än när jag springer... Kan för lite om sånt där men huvudsaken är att det går att springa utan några större besvär.

Dagen har annars varit ganska lugn. Vaknade sent och hamnade föga förvånande vid datorn. Sen var jag naturligtvis tvungen att ta vara på det fina vädret ett tag. Idag var det ju varmt på ett skönt sätt till skillnad från igår då det var åskvärme. Sen ringde jag friidrottsexperten Lennart Juhlin för att få lite information om hur uppdateringarna ska gå till under USM 4-6 aug. Jag ska ju sitta och skriva liverapporter därifrån hela dagarna. Det lär bli ett tufft men roligt jobb. Då gäller det att inte fundera på hur man ska skriva utan då är det bara att låta fingrarna flöda över tangenterna. Vi pratade i över en timme... Han var visst lite nyfiken på vad jag gjorde civilt också.

Idag har jag lyssnat på musik som brukar förknippas med mig, The Sounds och Lasse Winnerbäck. Och Winnerbäck har gjort nästan halva turnén nu. Det känns lite overkligt för så längesen var det ju inte sen vi såg honom på premiären i Linköping.

Jassi, jag önskar att du kunde läsa mina bloggar. Kämpa!

Ensamma dar, väldiga värld,
orden ekar i hennes röst.
Ingen sömn och inga svar.
Ingenting kvar mer än ett rostigt svärd,
som hugger och vrider sig i ditt bröst.
Vi ses på hjärtats bar,
det här är brustna hjärtans höst.
Lars Winnerbäck - Brustna hjärtans höst

Inga kommentarer: