söndag, juli 30, 2006

Dom som skriver ljuger...

Äntligen har vi fått regn, och inte så lite heller. Efter en juli där vi knappt fått en droppe regn så fick vi två rejäla åskskurar idag med en hel del regn som följd. Det var riktigt skönt efter några dagar som varit helt sjukt varma. Nu verkar det bli lite mer normal värme nästa vecka och det tackar vi för. Dagen har mest gått ut på att softa och sitta vid datorn och uppdatera hemsidor. Agnes-Carlsson.nu har fått sig en rejäl uppdatering igen. Tänkte försöka få upp lite nya avdelningar där, så nu har jag fått upp länkar iallafall. Härnäst lär det väl bli en del bilder och diskografi. Hittade en rolig blogg också som var skriven efter Agnes uppträdande på Skansen i tisdags. Det är riktigt kul att läsa att folk blir positivt överraskade när dom inte följt Agnes så noga sen idol, http://lizas.blogspirit.com/archive/2006/07/26/som-en-sval-sommarbris.html

Emmy har fått mig att lyssna på finsk metal. Hon skickade över lite låtar och jag fastnade för Sonata Arctica. En hel del riktigt grymma låtar om man gillar att lyssna på lite hårdare musik. Jag kommer in i såna perioder emellanåt men har haft lite dåligt urval tidigare men nu börjar det kännas bättre. Sen såg jag The Poodles i Sommarkrysset och blev imponerad av hur trummisen virvlade runt med trumpinnen. Och då säger Emmy att hon kan göra samma grej! Det måste jag få se inom en inte alltför avlägsen framtid. Poodles ska för övrigt uppträda på Augustifesten här den 11 aug. och dom måste jag se. Poodles och Linda Bengtzing. En lagom blandning.

Funderar fortfarande på att åka ner en sväng till Friidrotts-EM. Det vore ju illa om jag som är så intresserad inte åkte ner och tittade på något "live". Biljetterna är lagom dyra men när får Sverige ett stort mästerskap i friidrott nästa gång?
Sen är det lika tragiskt varje gång någon åker fast för doping och i synnerhet när det handlar om dom allra bästa. Amerikanen Justin Gatlin som delar världsrekordet på 100 m har åkt fast för att ha tagit testosteron. Ännu en gång tvingas man inse att det inte går att lita på sprinters. Jag måste väl säga att jag inte är förvånad. Har aldrig gillat Gatlin och något skumt har det varit runt honom hela tiden. Vem sjutton åker fast och sen frias för att man använt en ADHD-medicin som varit otillåten? Sjukt är ordet. Ne, det är bara att glädjas åt alla svenska framgångar i stället. För dom är INTE dopade.

Och ni som läst på aftonbladet och tror att Carola kört i 160 km/h för att hinna till en konsert i Sunne, det stämmer inte. Det verkar ha gått lite för fort här och var men hon fastnade i en kontroll där dom kollade om hon var nykter eller inte... Och dessutom körde hon inte själv. På tal om tidningar så är det sjukt hur dom vinklade artikeln om Agnes i aftonbladet i onsdags, "Agnes letar efter den rätte". Sen söker sig ett gäng killar till hennes hemsida och tror att dom ska få dejta henne genom att skriva i gästboken... Hur lågt får man sjunka.

Tänk på att:
dom som skriver dom ljuger, allt är tvärt om
dom skulle mörda för pengar, skandalen är dom
jag såg ett dreglande lejon, stå på toppen och sa
jag ger bara folket, vad folket vill ha
Lars Winnerbäck - Mareld

1 kommentar:

Anonym sa...

Lasse har däremot alltid rätt. Det vet alla! :)